شناسه خبر:17521
1398/11/28 09:55:18

سپهرغرب، گروه علم و فناوری: معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مجموعه‌های غیر انتفاعی در رشد و شکوفایی نخبگان نقش محوری دارند، گفت: هرسال بیش از چهار هزار نفر از جوانان نخبه دانشگاهی را در بنیاد نخبگان زیر پوشش قرار می‌دهیم.

سورنا ستاری با اشاره به اینکه سالانه از چهار هزار نخبه دانشگاهی در بنیاد نخبگان حمایت می‌کند، بیان کرد: بزرگ‌ترین اتفاق امروز کشور وجود نخبگان و استعدادهای درخشانی است که در مجموعه‌های غیر انتفاعی رشد کرده و مدال‌های قهرمانی جهان را کسب می‌کنند.

* نقش محوری مراکز غیر انتفاعی در شناسایی نخبگان و استعداد‌های درخشان

وی افزود: مراکز غیر انتفاعی در شناسایی نخبگان و استعداد‌های درخشان نقش بسزایی دارند، چراکه آن‌ها به رشد فکری و علمی نوجوانان کمک می‌کنند و کسب قهرمانی دنیا و کشور در المپیادهای مختلف نتیجه تلاش، کوشش و همت مضاعف آن‌ها است.

* فرهنگ‌سازی بین نخبگان برای عرق به کشور و نظام

ستاری تصریح کرد: امروز مجموعه‌های غیر انتفاعی بدون آنکه به دولت وابسته باشند، توانسته‌اند با فرهنگ‌سازی بین نخبگان، عِرق به کشور و نظام را رواج دهند که این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است و در این رابطه ما وظیفه داریم از مراکز مذکور در بنیاد نخبگان حمایت کنیم.

* ایجاد زیست‌بوم و حفظ ارزش کارآفرین موجب رونق می‌شود

وی با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت کشور است، اضافه کرد: آن چیزی که موجب رونق می‌شود، خواستن برای ایجاد زیست‌بوم و حفظ ارزش کارآفرین است؛ از طرفی استخدام آینده فرزندان کشور را نابود می‌کند و سقف آرزوی کارکنان دولت مشخص است، بنابراین نباید افراد را به سمت استخدام سوق داد.

* قرار نیست خروجی دانشگاه‌ها مشکلی از مردم حل نکند

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ادامه داد: قرار نیست خروجی دانشگاه‌ها مشکلی از مردم حل نکند که درحال حاضر همه دانشگاه‌ها به سمت حل مشکلات مردم رفته‌اند؛ این درحالی است که تحریم‌های آمریکا می‌توانست یک کشور را نابود کند، اما ایران روی پای خود ایستاد.

 

شناسه خبر 17521