شناسه خبر:1788
1397/8/3 10:53:54

سپهرغرب، گروه خبر: صبح روز گذشته ستاد استانی برگزاری المپیاد استعدادهای برتر و نخبگان ورزشی همدان شروع به‌کار کرده درخصوص نحوه برگزاری این رقابت‌ها و اسکان تیم‌های حاضر بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، صبح روز گذشته ستاد استانی برگزاری المپیاد نخبگان به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان و با حضور مدیرکل ورزش و جوانان و مدیران دستگاه‌های اجرایی شروع به‌کار کرده و درخصوص نحوه برگزاری این رقابت‌ها و اسکان تیم‌های حاضر بحث و تبادل‌نظر شد.

معاون استاندار همدان خاطرنشان کرد: رشد و گسترش ورزش نه‌تنها نشاط اجتماعی را به دنبال دارد، بلکه برای سلامت جسم و روح اقشار مختلف جامعه نیز مفید بوده و تأثیر بسزایی دارد.

شاهرخی یادآور شد: هزینه در ورزش توسعه نشاط و شادابی در جامعه و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به برگزاری المپیاد نخبگان گفت: باید با احساس مسئولیت، جدیت در کار و مشارکت همه‌جانبه به بهترین نحو ممکن این مسابقات را برگزار کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: المپیاد نخبگان ورزشی در 68 رشته ورزشی بانوان و آقایان در سراسر کشور برگزار می‌شود که همدان در دو رشته میزبان خواهد بود.

رسول منعم بیان کرد: این استان یکم تا سوم آذرماه امسال میزبان المپیاد تیراندازی با کمان مردان و زنان کشور خواهد بود، ضمن اینکه از پنجم آذرماه سال جاری مسابقات فوتسال پسران را میزبانی می‌کنیم.

منعم افزود: المپیاد نخبگان ورزشی 29 آبان‌ماه تا 9 آذرماه امسال در 29 رشته زنان و 39 رشته مردان در سراسر کشور انجام می‌شود و از هراستان 720 نفر به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: هدف این المپیاد استفاده از ظرفیت حداکثری با هدف جذب و پرورش استعدادهای ورزشی، پشتوانه‌سازی و تقویت تیم‌های ملی و فدراسیون‌های مدال‌آور، رشد مدال‌آوری، توسعه فرهنگی ورزش قهرمانی و حضور پرقدرت در بازی‌های المپیک جوانان 2022 است.

رئیس هیئت تیراندازی با کمان استان نیز در این نشست گفت: ثبت‌نام برای حضور تیم‌ها در این رقابت‌ها هنوز انجام نشده و تیم‌های شرکت‌کننده تا بیستم آبان‌ماه فرصت دارند برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کنند، اما پیش‌بینی ما حضور 300 ورزشکار و همراه در این رقابت‌ها است.

حمیدرضا یاری تصریح کرد: ورود تیم‌ها 30 آبان‌ماه است و رقابت‌ها از یکم تا سوم آذرماه برگزار می‌شود و به احتمال بسیار این رقابت‌ها در سالن شش‌هزارنفری همدان برگزار خواهد شد؛ اما تاکنون محل برگزاری مسابقات قطعی نشده است.

شناسه خبر 1788