شناسه خبر:17947
1398/12/10 08:26:48

سپهرغرب، گروه خبر: مسؤول کمیته طبیعت‌گردی هیئت ورزش‌های همگانی همدان گفت: امدادگران داوطلب کمیته طبیعت‌گردی این استان آماده انجام هرگونه عملیات امداد و نجات در کوهستان و مناطق سخت‌گذر هستند.

محمدرضا حمیدی اظهار کرد: این گروه امدادی داوطلب با بیش از 20 نیروی انسانی کارآزموده، باتجربه و تجهیزات پیشرفته و نیز 12 خودرو مجهز، آماده هرگونه امدادرسانی است.

وی افزود: این گروه طبیعت‌گرد از خودروهای دو دیفرانسیل و مجهز برخوردار هستند و می‌توانند از مسیرهای سخت و دشوار عبور کرده و امدادرسانی لازم را داشته باشند.

مسؤول کمیته طبیعت‌گردی هیئت ورزش‌های همگانی همدان خاطرنشان کرد: حمل مصدومان به‌وسیله خودرو از نقاط سخت و دشوار به‌ویژه کوهستانی و جنگلی جزء فعالیت‌های این گروه به‌شمار می‌رود که در مواقع اضطراری نظیر سیل و زلزله به امداد خودجوش می‌پردازند.

حمیدی ادامه داد: هم‌اکنون نیز همکاری بسیار خوبی با جمعیت هلال‌احمر استان همدان وجود دارد و در مواقع نیاز به اعزام خودروهای دو دیفرانسیل نسبت به انجام عملیات امداد و نجات اقدام می‌کنیم.

وی بیان کرد: خودروهای دو دیفرانسیل، قابلیت عبور از مسیرهای سخت‌گذر دارند و تجربه امدادرسانی‌های مختلف داشته‌ایم.

حمیدی یادآوری کرد: حتی در مواقع بارندگی برف به نجات رانندگان گرفتار در برف به‌ویژه در کوچه‌باغ‌ها، روستاها و جاده‌های فرعی می‌رویم که نیاز به امدادرسانی در آن مناطق بیشتر است.

شناسه خبر 17947