شناسه خبر:18103
1398/12/13 09:50:37
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان:

مردم تعویض پلاک خودرو خود را به تعویق بیندازند

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با بیان اینکه میزان روجوع مردم به مراکز تعویض پلاک، کاهشی پیدا نکرده‌است، گفت: اجباری وجود ندارد که همه در این روزها به مراکز دفاتر خدمات خودرویی مراجعه کنند بلکه می‌توانند بسیاری از موارد را تا یک یا دو ماه‌ آینده به تعویق بیندازند.

سرهنگ برزو مرادی روزگذشته اظهار کرد:‌ مردم در موارد غیرضرور برای انجام امور مربوط به تعویض پلاک خودرو به مراکز مجاز مراجعه نکنند و در صورت ضرورت نیز در فواصل زمانی حضور پیدا کنند.

وی تأکید کرد: کسانی هم که به این مراکز مراجعه می‌کنند به توصیه کارکنان مرکز تعویض پلاک یا دفاتر خدمات خودرویی توجه کنند و به تعداد مشخص شده، وارد محوطه شوند.

سرهنگ مرادی افزود: به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری ویروس کرونا، مراجعان به این مراکز با خود همراه نیاورند و فقط متعاملان با یکدیگر حضور پیدا کنند تا تجمع در مراکز افزایش پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه تردد خودروها در سطح شهر کاهش یافته‌است، یادآوری کرد:‌ همه کارهای مربوط به راهنمایی و رانندگی را تسریع داده‌ایم و توصیه‌های ایمنی به مأموران به‌صورت روزانه ارائه می‌شود تا به اطلاع مراجعه‌کنندگان رسانده شود.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-19» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون 75 هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان دو هزار و 663 تن را نیز گرفته‌است.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علائمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون 6 نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آن‌ها به هفت مورد رسیده‌؛ این ویروس جزء خانواده بزرگی از ویروس‌ها بوده که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خودایمن می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌‌ومیر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

شناسه خبر 18103