شناسه خبر:1888
1397/8/6 09:46:09

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان از سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر در روزهای 22 و 23 دی‌ماه در کلیه تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی استان همدان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان، مهدی صفی‌خانی با اعلام این خبر گفت: در آغاز فصل زمستان و به‌طور هم‌زمان با سراسر کشور سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر در روزهای 22 و 23 دی‌ماه در کلیه تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی استان همدان صورت خواهد پذیرفت.

صفی‌خانی افزود: مطابق روال سنوات گذشته و با برنامه‌ریزی که از اکنون در دست اقدام است، سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر در دوره زمانی یازدهم دی‌ماه لغایت یازدهم بهمن‌ماه در سراسر کشور و به‌صورت ملی انجام خواهد شد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست گفت: با توجه به اینکه رویداد مهم مذکور در روزهای بیست و دوم و بیست و سوم دی‌ماه به‌صورت بین‌المللی صورت می‌پذیرد و با عنایت به اینکه در زیستگاه‌های آبی استان قابلیت سرشماری وجود دارد، لذا در استان همدان نیز طی روزهای مذکور و هم‌زمان با سایر استان‌های کشور، سرشماری صورت خواهد پذیرفت.

وی در پایان تصریح کرد: این سرشماری با همکاری کارشناسان مجرب اداره کل و واحدهای تابعه، همچنین پرنده‌شناسان حرفه‌ای علاقه‌مند در استان صورت می‌پذیرد.

 

شناسه خبر 1888