شناسه خبر:20942
1399/2/16 00:18:02

سپهرغرب، گروه کشاورزی: مدیرکل پشتیبانی امور دام کردستان گفت: صادرات مرغ منجمد تولید شده در این استان به خارج از کشور، در فروردین‌ماه سال جاری به 200 تُن رسید.

فرزاد معاونی دراین باره اظهارکرد: هم‌اکنون دو کشتارگاه کردستان، در دهگلان و بانه، برای تولید و صادرات مرغ به خارج از کشور، اقدام کرده‌اند که 200 تُن آن با اخذ مجوزهای قانونی به خارج، صادر شده است.

وی با بیان اینکه 100 تن دیگر از محصولات از این کشتارگاه‌ها نیز در حال دریافت مجوزهای قانونی برای صادرات است، افزود: این اداره کل به‌عنوان بخشی از سازمان جهادکشاورزی، تمام تلاش خود را برای تسهیل مسیر صادرات این محصول به‌کار گرفته است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام کردستان ادامه داد: محموله‌های مرغ منجمد صادراتی این استان، پس از سیر مراحل قانونی و بهداشتی از طریق مرز باشماق مریوان به کشور عراق حمل می‌شود.

معاونی با بیان اینکه هم‌اکنون به‌علت کاهش تقاضای مصرف، شاهد کاهش قیمت مرغ در کشور هستیم، یادآور شد: صادرات این محصول به کشورهای هم‌جوار از جمله عراق و منطقه اقلیم کردستان، می‌تواند نقش قابل توجهی در جلوگیری از کاهش تولید داخلی و پیشگیری از ضرر تولیدکنندگان داشته باشد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون 766 مرغداری دارای مجوز، در این استان فعالیت می‌کنند که 742 واحد از این تعداد تولید مرغ گوشتی، هشت واحد تولید مرغ تخم‌گذار و 16 واحد نیز تولید مرغ مادر گوشتی دارند.

شناسه خبر 20942