شناسه خبر:21589
1399/2/25 05:18:34

  سپهرغرب، گروه ایران و جهان:  سخنگوی ارتش با تاکید بر عدم توجه مردم و رسانه‌ها به شایعات و موج‌سواری رسانه‌های بیگانه و غیر رسمی گفت: تمام ابعاد حادثه شناور کنارک در دست بررسی است.

امیر سرتیپ تقی‌خانی گفت: هر اتفاقی که در حوزه‌های مختلف در کشورمان رخ می‌دهد، بدیهی است که دشمنان ما سعی دارند از آن سوءاستفاده کرده و براساس این سوءاستفاده، اهداف خود را محقق کنند.

وی در این باره اضافه کرد: این رسانه‌ها با برخی مطالب که شایع می‌کنند، طبیعی است که افکار عمومی ما را نیز بعضاً تحت تأثیر خود قرار می‌دهند اما ما باید خیلی مراقب باشیم که اطلاعات و اخبار مورد نیازمان را از جاهایی دریافت کنیم که موجه‌اند و به لحاظ قانونی و جایگاهی، در تعریف مراکز اطلاع‌رسانی رسمی و قانونی قرار می‌گیرند.

امیر تقی‌خانی اظهار داشت: این شایعات «بی‌ربط و ابتدایی» هستند و از پایه نباید به آن‌ها توجه کرد. این‌ها سعی دارند به هر طریق ممکن، در میان مجموعه نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش و وزارت دفاع، اختلاف ایجاد کنند که باید مراقبت کنیم و هوشیار باشیم.

وی افزود: مردم ما قطعاً هوشیارتر از این هستند که بخواهند چنین شایعاتی را باور کنند؛ البته ممکن است این صحبت‌ها در بعضی جاها تاثیراتی به جای بگذارد اما هوشیاری مردم ما و مرور زمان و همچنین بررسی‌های کارشناسی، تمامی آن شائبه‌ها و شبهه‌افکنی‌ها را برملا و روشن خواهد کرد.

سخنگوی ارتش درباره یکی از این شایعات مبنی بر هدف قراردادن ناو «کنارک» توسط قایق‌های سپاه پاسداران، گفت: این صحبت یا صحبت‌هایی از این دست، کاملاً بی‌ربط هستند. به نظرم مردم عزیز ما و اصحاب رسانه هوشیارتر از آنند که توجهی به این شایعات بی‌اساس داشته باشند.

امیر تقی‌خانی تاکید کرد: ما اینقدر باید از کنار این شایعات عادی عبور کنیم که آن کسانی که این شایعات و ادعاها را مطرح می‌کنند، گمان نکنند که این ادعاها اثر گذاشته و نتیجه گرفته‌اند. اساساً بعضی از این حرف‌ها آنقدر ابتدایی است که اصلاً نباید به آن‌ها توجه کرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه ابراز چنین اظهارات و شایعاتی از سوی رسانه‌های معاند، کاملاً طبیعی است، گفت: این رسانه‌ها در جایی به‌دنبال تضعیف ارتش، در جایی به‌دنبال تضعیف سپاه و در جایی دیگر در پی تضعیف وزارت دفاع هستند.

امیر تقی‌خانی همچنین با اشاره به تلاش تیم‌های تحقیق برای روشن شدن تمام زوایای حادثه کنارک، گفت: تمام ابعاد این حادثه در دست بررسی است و تیم‌های کارشناسی دقیقی دارند روی این حادثه کار می‌کنند.

سخنگوی ارتش با اشاره به حماسه آفرینی‌های نیروی دریایی ارتش از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون گفت: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از مجموعه نیروهای دریایی راهبردی خود، برکات و نتایج بسیار مطلوب و زیبایی برای امنیت کشورمان و حفظ مرزهای دریایی و حفظ حریم جمهوری اسلامی ایران به دست آورده‌ایم. از همان اولین روزهای جنگ تحمیلی، نیروی دریایی ارتش حماسه‌های زیادی را خلق کرد؛ از حماسه ناو «پیکان» و شهادت شهید همتی و همرزمان او تا رویارویی مستقیم نیروی دریایی ما با نیروی دریایی آمریکا [فروردین‌ماه سال‌67] با جانفشانی ناوهای «سهند» و «سبلان» و «جوشن» و اسکورت هزاران کشتی تجاری و نظامی و مأموریت‌های برون مرزی و اعزام ناوگروه‌های مختلف که موجب تحسین کشورهای دیگر نیز شده است. تمامی این‌ها موید بزرگی و تلاش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به رزمایش مرکب نیروی دریایی ایران با دو قدرت دریایی چین و روسیه در سال گذشته، این رزمایش را باعث افتخار و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران خواند.

امیر تقی‌خانی همچنین با اشاره به اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه‌ای اقیانوس هند، گفت: ریاست این اجلاس تا همین الان با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که این باعث افتخار نظام ماست.

سخنگوی ارتش تاکید کرد: برگزاری ده‌ها رزمایش بزرگ برای حفظ امنیت تنگه هرمز و آب‌های منطقه و آب‌های آزاد و نیز تلاش برای مشارکت کشورهای منطقه برای ایجاد امنیت منطقه‌ای، کارهای بزرگ و در نوع خود کم نظیری بوده است.

امیر تقی‌خانی با اشاره به دشواری و سختی‌های رزمایش‌های برگزارشده توسط نیروی دریایی ارتش گفت: در رزمایش‌هایی که نیروی دریایی انجام می‌دهد، شرایط منطبق با صحنه‌های واقعی نبرد ایجاد می‌شود و طبیعی است در رزمایش‌ها و کارهای بزرگی که صورت می‌گیرد، مخاطراتی هم وجود دارد و ممکن است اتفاقات ناگواری هم رخ بدهد.

سخنگوی ارتش تصریح کرد: عزیزان ما در نیروی دریایی ارتش برای آمادگی در روزهای حساس و خاص و مقابله با دشمن، باید دل به دریا بزنند و کارهای سخت و دشوار انجام بدهند. این کارهای سخت، مخاطرات و نگرانی‌های خاص خود را نیز دارد

امیر تقی‌خانی افزود: نباید این اتفاقات تلخ رخ بدهد و حتماً باید پیشگیری شود و تلاش‌های زیادی برای ممانعت از این اتفاقات صورت بگیرد اما باید بدانیم که این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها، جزیی از زندگی مجموعه رزمندگان ارتش و مجموعه نیروهای مسلح است.

سخنگوی ارتش در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به آمادگی نیروی دریایی ارتش برای خدمتگذاری بیشتر به مردم، گفت: دیروز که مراسم تشییع شهدا در کنارک انجام شد، ده‌ها نامه و ده‌ها درخواست حضوری از طرف تفنگداران، تکاوران و کارکنان دریادل مجموعه نیروی دریایی ارتش دریافت کردیم با این پیام که ما با روحیه بالاتر آماده انجام مأموریت‌های محوله بهتر از قبل در خدمت نظام هستیم و مأموریت‌های به مراتب سخت‌تر را نیز انجام خواهیم داد. به یک معنا، خون شهدای حادثه کنارک باعث شد تا مجموعه «نداجا» با شرایط روحی بهتر برای خدمتگذاری به مردم و نظام و اقتدار دریایی‌مان، تلاش کند.

وی تصریح کرد: پیام‌های دلگرم‌کننده فرماندهی معظم کل قوا و روسای محترم قوا، رییس محترم ستاد کل نیروهای مسلح، دبیر محترم شورای نگهبان، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی، فرمانده محترم کل سپاه و تعدادی از وزرا و فرماندهان عالی رتبه و البته پیام‌های دلگرم‌کننده مردم شریف‌مان، موجب ارتقای روحیه رزمندگان ارتش به‌ویژه دریادلان نیروی دریایی و همچنین انسجام و اتحاد بیشتر نیروهای مسلح و مردم شده است.

شناسه خبر 21589