شناسه خبر:21718
1399/2/28 01:02:19

سپهرغرب، گروه خبر: معاون خدمات شهری شهرداری همدان از جمع‌آوری مرکز غیر قانونی نگهداری دام در کوی محمدیه خبر داد.

وحید علی‌ضمیر روز پنجشنبه گذشته از جمع‌آوری و تعطیل پنج مرکز نگهداری دام از ابتدای سال تاکنون خبر داد و بیان کرد: این اقدامات در پی شکایات متعدد شهروندان درخصوص انتشار بوی نامطبوع، ایجاد آلودگی زیست‌محیطی و انتقال بیماری‌ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: شهرداری از طریق بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها نسبت به تشکیل پرونده و صدور رأی پلمب و جمع‌آوری این مراکز اقدام کرده و موجب رضایت اهالی و ساکنین آن محله‌ها می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان افزود: هفته قبل عشایر با گله‌های گوسفند خود از بلوار ارم عبور کرده و باعث ایجاد خساراتی به فضای سبز و مبلمان شهری شدند که نیروهای شهرداری با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع‌آوری و انتقال آن‌ها اقدام کردند.

وی با اشاره به یک مرکز دام‌داری دیگر نیز که روز پنجشنبه تعطیل شد، اعلام کرد: مراکزی را که در حاشیه بلوار حضرت امام خمینی (ره)، پردیس، جاده فقیره و اعتمادیه اقدام به نگهداری دام می‌کنند، برای جمع‌آوری و پلمب در دستور کار قرار دارند.

علی‌ضمیر تصریح کرد: با تمامی مراکز نگهداری دام زنده که سلامت و بهداشت مردم را تهدید می‌کنند، برخورد جدی و قانونی شده و جمع‌آوری می‌شوند.

وی گفت: شهروندان می‌توانند فعالیت مراکز غیر قانونی را که باعث مزاحمت می‌شوند، از طریق سامانه 137 شهرداری اطلاع دهند.

شناسه خبر 21718