شناسه خبر:21924
1399/2/31 00:19:13

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: تمامی عشایری که در نقاط مختلف همدان مستقر هستند، ازنظر وضعیت سلامتی و ابتلا به کرونا، مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

محمد خیراندیش اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل ورود عشایر به همدان قرار داریم، برنامه مفصلی برای آن‌ها تدارک دیده‌ایم که توسط پزشکان و نیروهای بهداشتی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه 11 تیم بهداشتی به 22 سامانه عرفی عشایر اعزام می‌شوند، تصریح کرد: کوچ‌نشین‌ها ازنظر بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا، دیابت، پُرفشاری خون و بیماری‌های تنفسی مورد غربالگری و مراقبت قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به اینکه فعلاً تعداد کمی از عشایر وارد منطقه ما شده‌اند و مابقی آن‌ها در روزهای آینده می‌آیند، ابراز کرد: فعلاً دو گروه از تیم‌های بهداشتی به خدمت عشایر اعزام شده‌اند.

خیراندیش با تأکید بر اینکه هدف اصلی ما از این طرح غربالگری کرونا است، گفت: حفظ سلامتی زنان باردار، بیماران مبتلا به فشار خون و انجام واکسیناسیون به‌موقع از اهداف بعدی این طرح است.

وی با بیان اینکه تیم‌های بهداشتی که به مناطق استقرار عشایر اعزام می‌شوند متشکل از یک پزشک، مراقب سلامت، بهورز و کارشناس سلامت محیط هستند، اظهار کرد: تجهیزات بهداشتی و حفاظت فردی برای پیشگیری از کرونا به افراد در معرض خطر داده می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با تأکید بر اینکه سلامت عشایر و پیشگیری از بروز بیماری‌ها در آن‌ها برای ما حائز اهمیت است، ابراز کرد: علاوه‌بر مراقبت‌های حضوری، به‌صورت پیامکی نیز خدمات بهداشتی و آموزشی را ارائه می‌کنیم.

شناسه خبر 21924