شناسه خبر:22255
1399/3/7 10:07:44
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت:

مهلت کرونایی به اجاره‌نشین‌ها

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: اجاره‌نامه‌هایی که موعد اتمام آن‌ها دو ماه نخست سال‌جاری است، تا تیرماه تمدید می‌شوند.

شهرام کرمی روز گذشته در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به آغاز فصل جابه‌جایی مستأجران، اظهار کرد: باتوجه به شرایط خاصی که امسال به‌واسطه شیوع بیماری کرونا در کشور داریم و مشکلات اقتصادی که برای بسیاری از خانواده‌ها به‌ویژه قشر مستأجر بوجود آمده، ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیماتی در راستای حمایت از این خانواده‌ها اتخاذ کرده است.

وی افزود: طبق این تصمیم؛ باید سررسید قرارداد‌های رسمی و عادی واحد‌های مسکونی در فاصله زمانی اول اسفندماه سال 98 تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 99، دو ماه دیگر با همان شرایط قبلی باید تمدید شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: در مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تأکید شده، اجاره‌نامه‌هایی که موعد اتمام آن‌ها 2 ماه نخست سال‌جاری است، تا تیرماه تمدید می‌شوند.

وی در ادامه به تأکیدات مقام معظم رهبری، مبنی‌بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا از سوی مردم و دستگاه‌های اجرایی، افزود: بر این اساس، موجر حق ندارد، برای 2 ماه اضافه شده، اجاره‌بهای بیشتری طلب کند که شامل رقم اجاره ماهیانه و همچنین ودیعه مسکن می‌شود.

کرمی اضافه کرد: همچنین موجر حق اخذ جریمه دیرکرد تخلیه واحد مسکونی را تا اتمام تیرماه امسال از مستأجر ندارد.

دادستان کرمانشاه در پایان، خاطرنشان کرد: به مستأجران بابت 2 ماه تمدید اجاره جریمه‌ای تعلق نگرفته و محاکم قضایی هم برای این مدت، حکم تخلیه صادر نخواهند کرد. 

 

شناسه خبر 22255