شناسه خبر:22584
1399/3/12 10:01:09

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار جوانرود با بیان اینکه هم‌اکنون بیشتر منابع آبی شهر، خارج از حوزه سرزمینی این شهرستان تأمین می‌شود، گفت: در حال حاضر، جوانرود با توجه به شرایط 30 لیتر در ثانیه، کمبود آب شرب دارد.رستگار یوسفی روز گذشته در خصوص مشکلات آب شرب شهرستان جوانرود اظهار کرد: خشک‌سالی‌های متعدد سنوات گذشته و زلزله سال 96 بسیاری از چشمه‌سارهای این شهرستان را خشک کرده است.

فرماندار جوانرود ادامه داد: الان جوانرود با توجه به شرایط 30 لیتر در ثانیه کمبود آب شرب دارد و آب منطقه‌ای به‌عنوان دستگاه متولی آب، یک پروژه با موضوع تأمین آب شرب شهرک صنعتی، آب شرب شهر جوانرود و روستاهای اطراف در دست دارد.

یوسفی تصریح کرد: سال گذشته کل خط فرسوده را تعویض کردیم و اقداماتی برای دو روستای بخش کلاشی که بیش از 30 سال بود، با تانکر آب‌رسانی انجام می‌شد، صورت گرفت و از محل اعتبارات دهیاری و آب‌وفاضلاب روستایی، حدود 80 خانوار از نعمت آب شرب سالم،بهره‌مند شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه جوانرود،‌ به منابع آبی پایدار بلندمدت نیاز دارد، گفت: چاهی که در منطقه تم‌تم حفر شده، اگر کاملاً به نتیجه برسد، حدود 20 تا 30 لیتر آب شرب، به شهرستان اضافه می‌کند.

یوسفی در پایان با توصیه به مردم در رعایت و صرفه‌جویی استفاده از آب و برق، تصریح کرد: کل آب شرب جوانرود، به وسیله ایستگاه پمپاژ که طراحی شده انجام می‌گیرد و ما حتماً باید صرفه‌جویی داشته باشیم.

شناسه خبر 22584