شناسه خبر:23548
1399/3/28 01:38:52

سپهرغرب، گروه گردشگری: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: کرونا به 1100 شغل در صنعت گردشگری استان طی ماه‌های اسفند و فروردین آسیب وارد کرد.

امید قادری اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا آن هم در فصلی که پیک ورود مسافران بوده است، آسیب‌های به صنعت گردشگری وارد کرده، البته در کل دنیا صنعت گردشگری در پی این ویروس آسیب دیده است.

وی افزود: در استان کرمانشاه یک‌هزار و 100 نفر در صنعت گردشگری از نظر شغلی طی ماه‌های اسفند و فروردین آسیب دیدند و خسارت این بخش به 18 میلیارد تومان رسید و البته خسارات وارده در ماه اردیبهشت نیز در حال برآورد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان کرمانشاه 19000 صنعتگر داریم، بیان کرد: در حوزه صنایع دستی نیز بیش از 17 میلیارد تومان خسارت به استان کرمانشاه وارد شده است.

این مسئول عنوان کرد: به‌منظور جبران خسارات ناشی از ویروس کرونا با مشکلاتی مواجه هستیم، از جمله اینکه بسیاری از مشاغل که در حوزه صنایع دستی و گردشگری بیمه نبودند و در مواردی بیمه مانع جبران خسارت می‌شد که خوشبختانه با دستوری که در این زمینه صادر شد، قرار است خسارت صنعتگران و بخش گردشگری جبران شود که بخشی در قالب پرداخت تسهیلات گردشگری خواهد بود.

قادری عنوان کرد: در حال حاضر اماکن گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال فعالیت هستند و البته بر فعالیت آن‌ها نظارت جدّی اِعمال می‌شود.

وی گفت: طرح‌های حوزه سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌ها طبق زمان‌بندی و براساس برنامه کرمانشاه 2020 در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه بیان کرد: طی سال گذشته 706 میلیارد تومان موافقت‌نامه اصولی سرمایه‌گذاری صادر شد که پیگیر به سرانجام رساندن آن‌ها هستیم و بخشی طبق موافقت‌نامه اصولی، موافقت ایجاد را اخذ کرده‌اند و بخشی نیز با مشکل کمبود منابع مواجه هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این راستا منتظر تسهیلات تبصره 18 و روستایی و عشایری هستیم که موارد تبصره 18 را برای پرداخت معرفی کرده‌ایم، اما برای پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری منتظر ابلاغ وزارت کار به استان هستیم.

قادری تصریح کرد: جایگاه کرمانشاه روزبه‌روز در گردشگری کشور علی‌الخصوص گردشگری غرب دارای نمود بیشتری می‌شود و گردشگری روستایی به‌ویژه گردشگری طبیعت‌گردی بیشتر نمایان است. بر همین مبنا در حال تکمیل زیرساخت‌ها هستیم.

وی گفت: در حوزه گردشگری مناطق روستایی، آبی، شهری و تفریحی به‌طور جدّی در حال تکمیل زیرساخت‌ها هستیم و امیدواریم، ظرف دو سال آینده بتوانیم، جهش خوبی را در گردشگری استان کرمانشاه ایجاد کنیم.

شناسه خبر 23548