شناسه خبر:23565
1399/3/29 14:58:35

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار دلفان گفت: برای مقابله با آتش‌سوزی‌های مراتع، جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی این شهرستان با کمبود تجهیزات و نیروی انسانی مواجه است.

حشمت بهمنی روز پنجشنبه گذشته در جلسه پیشگیری از آتش سوزی‌های احتمالی در دلفان افزود: اقدام مناسبی برای تأمین تجهیزات موردنیاز جهت پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی اندیشیده نشده و امکانات موجود اداره منابع طبیعی، جنگلبانی و محیط زیست نمی‌تواند جوابگوی بحران حریق در مراتع و جنگل‌های این شهرستان باشد.

وی اظهار کرد: وقوع آتش‌سوزی‌های مکرر در مراتع و جنگل‌های دلفان آسیب‌پذیری این شهرستان را در مقابل حریق‌های بزرگ محرز کرده که امیدواریم مسئولان اهتمام لازم را نسبت به این مهم داشته باشند و تجهیزات و نیروی انسانی موردنیاز را تأمین کنند.

وی تصریح کرد: جنگل‌ها میراث ارزشمند طبیعت هستند که حراست و حفاظت از آن‌ها وظیفه‌ای انسانی، شرعی و قانونی است و قصور از هیچ نهادی در این زمینه قابل‌قبول نیست.

وی با اشاره به نقش اصحاب رسانه در فرهنگ‌سازی حفظ و نگهداری از جنگل‌ها گفت: مطبوعات می‌توانند، افکار عمومی را به سمت اهمیت و حساسیت این موضوع سوق دهند و پویش همکاری و احساس مسئولیت گسترده بین مردم نسبت به حراست از جنگل‌ها و طبیعت را ایجاد کنند.

شهرستان دلفان با 150 هزار نفر جمعیت در شمال استان لرستان قرار دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 23565