شناسه خبر:23865
1399/4/4 00:49:25

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهوری و وزرای جهاد کشاورزی، دفاع و کشور وجود بالگرد برای تسریع در عملیات اطفای حریق مراتع را ضروری دانست و بر تأمین آن تأکید کرد.

هوشنگ بازوند روز گذشته در این نامه ضمن درخواست تسریع در عقد تفاهم‌نامه بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: پوشش جنگلی و مرتع و بالاخص صعب‌العبور بودن حوزه‌های منابع طبیعی می‌طلبد، در مواقع حریق قبل از اینکه به بحران تبدیل شود، از ظرفیت بالگرد در استان استفاده شود و به نحوی استفاده از بالگرد به معنی تسریع در عملیات اطفای حریق است.

وی افزود: این تفاهم‌نامه سال‌های گذشته منعقد شده، ولی طی 2 سال اخیر اقدامی در این خصوص انجام نگرفته که تعلل در انجام آن درصورت بروز حادثه مدیریت بحران حریق را با مانع مواجه خواهد کرد.

استان کرمانشاه 2 میلیون و 499 هزار هکتار مساحت دارد که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از 527 هزار هکتار جنگل و یک‌میلیون و 192 هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

60 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ نیز در استان کرمانشاه وجود دارد.

در این استان همچنین سه منطقه حفاظت‌شده شامل منطقه حفاظت‌شده بیستون با 54 هزار هکتار، بوزین و مره‌خیل در پاوه با 23 هزار هکتار و قلاجه هم با حدود 43 هزار هکتار وجود دارد. 

 

شناسه خبر 23865