شناسه خبر:23880
1399/4/4 00:24:44

سپهرغرب، گروه اجتماعی - سمیرا گمار: یک استاد دانشگاه گفت: نام حضرت، فاطمه است و لقب «معصومه» از عنایات امام رضا علیه‌السلام به این بانوی بزرگوار بوده که نشان‌دهنده شخصیت پاک و نورانی وجود مقدس دختر حضرت موسی‌ابن‌جعفر‌(ع) است.

روز گذشته به‌مناسبت میلاد سراسر نور حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها و روز دختر، مراسم جشنی با حضور رئیس سازمان بسیج رسانه استان همدان و اعضای تحریریه سپهرغرب به همت هیئت حضرت ام‌البنین (س) در دفتر روزنامه سپهرغرب برگزار شد.

در این مراسم حسین صادقیان با تشریح بخشی از شخصیت والای حضرت فاطمه معصومه، بیان کرد: نام حضرت، فاطمه است و لقب «معصومه» از عنایات امام رضا علیه‌السلام به این بانوی بزرگوار بوده که نشان‌دهنده شخصیت پاک و نورانی وجود مقدس دختر حضرت موسی‌ابن‌جعفر ‌(ع) است؛ چراکه لقب یادشده توسط افراد عادی به ایشان نسبت داده نشده و توسط یک معصوم بر این وجود نورانی اطلاق شده است.

وی با اشاره به علم حضرت معصومه (س)، تصریح کرد: این بانوی بزرگوار همواره پاسخگوی مسائل علمی و شرعی شیعیان بوده و بخش مهمی از تشریح احکام و مباحث علمی در آن دوران توسط حضرت فاطمه معصومه (س) صورت می‌گرفت.

صادقیان با تأکید بر لزوم الگوگیری از اهل‌بیت، اضافه کرد: بررسی منابع روایی نشان می‌دهد از ایشان تنها پنج حدیث به دست ما رسیده و بیش از این متأسفانه چیزی موجود نیست.

وی اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه در طول عمر پُربرکت 28 ساله خود زینب‌وار عمل کرده و بعد از حضرت زینب کبری، دومین کسی بود که به مقام صبر شناخته می‌شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها هیچ‌گاه ازدواج نکرد، گفت: مقام حضرت به قدری والا بود که همتایی برای ایشان در آن دوران پیدا نشد تا حضرت معصومه به عقد او دربیاید.

صادقیان با تأکید بر اینکه ایام میلاد و شهادت اهل‌بیت بهترین فرصت برای کسب معرفت از وجود مقدس ایشان است، ادامه داد: حضرت معصومه (س) به قصد دیدار برادر عازم مشهد بود، اما این سفر که 17 روز طول کشید، درنهایت به وصال نینجامید و حضرت مصدوم و یا مسموم شده و در شهر مقدس قم از دنیا رفتند.

گفتنی است؛ در ادامه نیز از بانوان و دختران این رسانه تقدیر به‌عمل آمد.

شناسه خبر 23880