شناسه خبر:24274
1399/4/11 14:32:10

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست بانه گفت: مردم کردستان در زمینه حفاظت محیط زیست پیشتاز هستند و این مهم باعث شده تا روستاهای بانه نیز همچون مریوان، محل اتراق لک لک‌های مهاجر شود.

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان، رحمان رحیم‌پور اظهار کرد: چند سالی است لک‌لک‌های سفید مهاجر در مسیر خود با شروع فصل گرما به دو روستای «سویرو و کوخ‌اله» روی آورده و علاوه بر تخم‌گذاری و زادآوری جوجه‌های خود، ساکن می‌شوند.

وی افزود: جنگل‌های بلوط این دو روستا به عنوان مکان‌های اصلی مهاجرت و زندگی این پرندگان شناسایی شده و امسال حدود 25 تا 30 لانه در این روستاها ساخته شده و با شروع شدن فصل سرما به مناطق معتدل‌تر مهاجرت می‌کنند.

مدیر حفاظت محیط زیست بانه ادامه داد: برای مراقبت و ایجاد امنیت بیشتر، کارشناسان این اداره با حضور در این دو روستا، آموزش‌های لازم را در خصوص تغذیه، نحوه زندگی، زمان مهاجرت و تولید مثل ارائه دادند.

رحیم‌پور یادآوری کرد: مردم شهرستان بانه مانند سایر مناطق استان کردستان، این پرندگان را مایه برکت، خوش‌یمنی و زیبایی منطقه به‌شمار می‌آورند. به همین دلیل همیشه با این پرندگان با مهربانی رفتار می‌کنند و موجب شده لک‌لک‌های مهاجر نیز با احساس امنیت و آرامش بیشتری به لانه‌سازی و جوجه‌آوری در کنار مردم بپردازند.

 


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 24274