شناسه خبر:24510
1399/4/16 00:15:09

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان از اعلام مخالفت رسمی نمایندگان مجلس و شوراها به مجمع تشخیص مصلحت کشور برای الحاق سه روستا به شهر همدان خبر داد.

سیدمسعود عسگریان در صحن شورای اسلامی شهر اظهار کرد: درحال حاضر الحاق سه روستا به شهر همدان با مخالفت مکتوب نمایندگان مردم همدان در مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر و اعضای شوراهای این روستاها همراه شده است.

وی گفت: این موضوع در کمیسیون پژوهش مجمع تشخیص مصلحت کشور در دست بررسی مغایرت‌های قانونی فرآیند به‌عملآمده در این الحاق است.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: یکی از عمده موارد قابل توجه در این ادغام، از بین رفتن اراضی کشاورزی مرغوب این سه روستا در الحاق به شهر همدان بوده که همین موضوع منجر به مخالفت شده است.

وی افزود: به اذعان مدیرکل تقسیمات وزارت کشور باید در کاهش اراضی کشاورزی ناشی از الحاق، تجدید نظر صورت گیرد؛ زیرا علاوه‌بر کاهش تولید محصولات کشاورزی، موجب بیکاری قشر قابل‌ توجهی از کشاورزان شاغل در اراضی می‌شود، ازاین‌‌رو باید پهنه‌های آن از محدوده اراضی شهری خارج شود.

عسگریان گفت: از طرفی این الحاق به‌هیچوجه توجیه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی نخواهد داشت و لاجرم باید ملغی شود.

شناسه خبر 24510