شناسه خبر:24544
1399/4/16 14:14:19

سپهرغرب، گروه خبر: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ساخت و تأمین زمین پنج‌ هزار واحد مسکونی برای ایثارگران و خانواده شهدا با استانداری کرمانشاه تفاهم‌نامه امضا کرد.
این تفاهم‌نامه روز گذشته در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه به امضای هوشنگ بازوند؛ استاندار کرمانشاه و سعید اوحدی؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رسید.
براساس این‌ تفاهم‌نامه زمین موردنظر برای ساخت پنج ‌هزار واحد مسکونی برای ایثارگران توسط استانداری کرمانشاه تأمین خواهد شد و ساخت این واحدها، توسط بنیاد شهید پیگیری می‌شود.
پیرو امضای این تفاهم‌نامه، کارگروهی در استان کرمانشاه متشکل از معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه، شهردار مرکز استان، مدیرکل راه‌وشهرسازی و دیگر مدیران مرتبط تشکیل شد.
به‌گفته رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در هفته‌های آینده پروژه ساخت این واحدهای مسکونی با حضور وزیر راه‌وشهرسازی در استان کرمانشاه کلنگ‌زنی خواهد شد.
براساس مصوبه هیئت دولت بنیاد شهید و امور ایثارگران، 20 هزار واحد مسکونی را در سطح کشور برای جامعه ایثارگری خواهد ساخت که پروژه پنج هزار واحدی، نخستین گام برای اجرایی کردن این مصوبه محسوب می‌شود.
رئیس بنیاد شهید کشور در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: رئیس‌جمهور بر تأمین 12‌ هزار مسکن جامعه ایثارگری در کشور تأکید داشتند که با توجه به ظرفیت استان‌ها، به 20 هزار واحد مسکونی افزایش پیدا کرد.
اوحدی افزود: علاوه بر ساخت این واحدها، موضوع افزایش سقف وام‌ مسکن جامعه ایثارگری، برای تأمین مسکن نیز به تصویب هیئت دولت رسیده است.
وی عنوان کرد: موضوع تفاهم‌نامه بنیاد شهید با استانداری کرمانشاه به‌منظور ساخت پنج هزار واحد مسکونی برای تسهیل در روند اجرا، روز چهارشنبه(18 تیرماه) در هیئت دولت مطرح خواهد شد.
استاندار کرمانشاه در رابطه با این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه با تأکید رئیس‌جمهور امضا می‌شود و امیدوارم تا پایان دولت تدبیر و امید، بخشی از آن به نتیجه برسد.
بازوند افزود: کمیته پیگیری این پروژه روز گذشته نخستین نشست خود را به‌منظور انجام بررسی‌های لازم و آغاز سریع پروژه تشکیل داد تا با مدیریت جهادی بتوانیم، مسکن ایثارگران را به نتیجه برسانیم.

شناسه خبر 24544