شناسه خبر:25093
1399/4/25 00:31:12

فرماندار کرمانشاه با اشاره به مصوبه ستاد سامان‌دهی اجاره‌‌بها گفت: 140 پرونده برای مشاوران املاک متخلف در کرمانشاه تشکیل شده‌ است.

فضل‌الله رنجبر روز گذشته در این‌باره اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد سامان‌دهی اجاره‌بهای مسکن در 27 خردادماه امسال، نرخنامه‌های جدید حداکثر 20 درصد افزایش یافته است.

رنجبر عنوان کرد: هیچ یک از مشاوران املاک کرمانشاه حق انعقاد قراردادی خارج از این مصوبه را ندارند و با مشاوران املاک متخلف، برخورد خواهد شد.

وی درباره ضمانت اجرایی این مصوبه گفت: تاکنون 140 پرونده، برای دفاتر املاکی که همکاری نکرده‌اند، توسط تعزیرات حکومتی تشکیل شده و به‌طور قطع با آن‌ها برخورد می‌شود.

رنجبر با بیان اینکه استاندار، مقامات ارشد استان، دادستان، برخی از مقامات دادگستری و تعزیرات حکومتی پیگیر جدی مصوبات ستاد سامان‌دهی اجاره‌بهای مسکن هستند، بیان کرد: ضمانت اجرایی مصوبات این ستاد با دادستانی است و دستگاه قضا به‌صورت قانونی با متخلفان برخورد خواهد کرد.

رنجبر افزود: براساس این مصوبه، شهر کرمانشاه به چند منطقه تقسیم شده و برای هر منطقه قیمت اجاره تعیین شده است که ارزش ریالی این نرخ‌نامه براساس رهن کامل، تعیین شده و در اجاره‌بها از قرار هر 10 میلیون ریال رهن، مبلغ 170 هزار ریال اجاره‌بها از مبلغ کل رهن، کسر و محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه مصوبات این ستاد به هیچ‌وجه سبب گران‌تر شدن مبالغ نرخ اجاره‌بها نمی‌شود و در جهت کاهش نرخ اجاره‌بها و ملزم کردن بنگاه‌ها به رعایت دستورالعمل‌ها است، بیان کرد: وزارت راه‌وشهرسازی نیز بسته‌های حمایتی برای مستأجران دارد.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 25093