شناسه خبر:25358
1399/4/30 00:28:42

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در راستای حفظ و حراست تنوع زیستی استان، وسعت مناطق شکار و صید ممنوع استان افزایش یافت.

نبی‌الله قائدرحمت روز گذشته بیان کرد: در دولت تدبیر و امید به‌منظور حفظ و حراست تنوع زیستی استان در راستای افزایش سطح مناطق حفاظت‌شده و افزایش وسعت آن‌ها، اقدام قابل‌توجهی در استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: به همین منظور افزایش سطح غار ماهی‌کور از چهارهزار هکتار به 40 هزار هکتار انجام شد و همچنین منطقه آزاد سرکن باباحبیب در کوهدشت، به منطقه شکار و صید ممنوع تبدیل شد.

قائدرحمت ادامه داد: تالاب خروسان ازنا، به منطقه شکار و صید ممنوع تبدیل و مجوز تمام این مناطق در استان تمدید شد.

معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان اضافه کرد: 862 هکتار از اراضی تالاب بیشه‌دالان بروجرد به محیط زیست، واگذار و تفاهمنامه‌ای نیز در این راستا منعقد شده است.

وی ادامه داد: در راستای افزایش وسعت پناهگاه حیات وحش سمندر لرستانی نیز از یک‌هزار هکتار به چهارهزار هکتار مکاتبه شده و به‌زودی نتیجه اعلام می‌شود.

قائدرحمت با بیان اینکه 25درصد تنوع زیستی گیاهی و جانوری کشور در این استان وجود دارد، یادآوری کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل عرصه‌های طبیعی استان، برخورداری از اقلیم چهارفصل و تنوع زیستی در حوزه‌های گیاهی و جانوری و وجود ذخایر ژنتیکی و ارزشمند گیاهی نظیر جنگل‌های بلوط، بنه، ارس و گونه‌های جانوری نظیر پرندگان شکاری، کبک دری، خرس قهوه‌ای، پلنگ، کل و بز کوهی، قوچ و میش، ماهیان کور غار و سمندر لرستانی، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم به‌منظور احیای زیستگاه‌ها و زیست‌بوم‌های استان، در اولویت کاری قرار دارد.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 25358