شناسه خبر:25866
1399/5/8 00:44:48

فرماندار دلفان گفت: 750 طرح اشتغال‌زایی از سوی بنیاد برکت در روستاهای این شهرستان اجرا می‌شود.

حشمت بهمنی روز گذشته در کمیته توسعه‌ اشتغال روستایی و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان افزود: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق روستایی با عنوان طرح‌های سحاب و آسمان از سوی بنیاد برکت، موجب می‌شود تا مناطق روستایی و محروم به توسعه پایدار برسند.

وی با بیان اینکه تسهیلات به روستاهای بالای 100 خانوار با نرخ بیکاری بالا و درآمد پایین اختصاص یافته، اظهار کرد: بنیاد برکت در 239 روستای محروم دلفان فعالیت می‌کند و امیدواریم با اقدامات صورت‌ گرفته شاهد رونق اقتصادی در این شهرستان باشیم.

به‌گفته وی رویکرد دولت توجه ویژه به مناطق محروم روستایی بوده و افزایش تخصیص اعتبارات روستایی، نشانگر توجه دولت به مناطق محروم روستایی است.

بهمنی با بیان اینکه روستاهای دلفان ظرفیت‌های خوبی برای تولید و اشتغال دارند، گفت: شناسایی کامل امکانات و ظرفیت‌های نهفته در شهرستان دلفان می‌تواند به تولید رونق اقتصادی و رفع محرومیت روستاها منجر شود.

وی با بیان اینکه هدف اصلی طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی باید پایداری شغل باشد، اضافه کرد: از جمله اهداف جلسه کارگروه اشتغال شهرستان، توسعه اشتغال پایدار از طریق توانمندسازی جوامع محلی و تقویت پایه‌های اقتصادی و توسعه مناطق روستایی است.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی فراوانی در شهرستان وجود دارد که بیکاری؛ مهم‌ترین مشکل مردم دلفان است و حدود 10 هزار خانوار این شهرستان، تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 25866