شناسه خبر:25946
1399/5/9 00:21:14

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: تسهیلات سرمایه در گردش، در اختیار مرغداری‌های کردستان قرار می‌گیرد.

خلیل فعله‌گری روز گذشته در جلسه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای مرغداری استان اظهار کرد:‌ مرغداری‌های استان به‌طور متوسط در سال، چهار نوبت جوجه‌ریزی انجام می‌دهند که سرمایه در گردش موردنیاز برای این واحدها، حدود 300 میلیارد تومان در هرمرحله از جوجه‌ریزی است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی کردستان ادامه داد: 14 هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت مرغداری استان فعالیت می‌کنند و باید به جد از این صنعت حمایت کنیم.

* امهال تسهیلات واحدهای مرغداری در کردستان

وی از پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای مرغداری استان خبر داد و افزود: مرغداران بدهکار به بانک‌ها، می‌توانند با پرداخت 7.5 درصد از بدهی تسهیلات دریافتی، وام خود را برای مدت مشخص امهال کنند.

فعله‌گری یادآوری کرد: مرغدارانی هم که متقاضی دریافت تسهیلات 18 درصد هستند، می‌توانند با مراجعه به بانک‌های استان نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی گفت: بانک‌ها به مشتریان خود تسهیلات 18 درصد پرداخت کرده و به دیگر متقاضیان با واریز 20 درصد از مبلغ تسهیلات توسط متقاضی و مسدود شدن آن تا پایان پرداخت اقساط این تسهیلات را در اختیار مرغداران قرار می‌دهند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان هم با بیان اینکه در سال گذشته 95 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید کرده‌ایم، افزود: برنامه‌ریزی ما برای سال‌جاری افزایش این میزان به 110 هزار تن است که تاکنون براساس برنامه‌ریزی انجام شده، خوب پیش رفته‌ایم.

* صنعت مرغداری، پویاترین و فعال‌ترین صنعت کردستان است

ذکریایی‌نژاد، صنعت مرغداری را پویاترین و فعال‌ترین صنعت استان دانست و تأکید کرد: مرغداری‌های استان واحدهای شناسنامه‌دار با سوددهی مناسبی هستند که بانک‌های عامل، می‌توانند با اطمینان کامل در این صنعت سرمایه‌گذاری کنند.

وی تصریح کرد: گوشت مرغ یکی از مهم‌ترین مایحتاج روزمره خانوارهای ایرانی بوده و استان کردستان با دارا بودن رتبه نهم تولید گوشت مرغ در کشور، می‌تواند با حمایت همه‌جانبه بانک‌های استان، همچنان در این فعالیت اقتصادی موفق باشد.

ذکریایی‌نژاد اذعان کرد: مردم در شرایط قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی به جهت شیوع ویروس کرونا به تولیدات دامی ازجمله گوشت مرغ نیاز دارند و ما، باید همچنان از تولیدکنندگان بخش دام‌وطیور به‌خصوص مرغداران حمایت کنیم.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 25946