شناسه خبر:25982
1399/5/9 12:01:12

رئیس هیئت کاراته استان کرمانشاه گفت: هیچ‌گونه کرسی و سِمتی در شاکله فدراسیون و کادر فنی آقایان و بانوان نداریم و همین مسئله باعث بروز برخی مشکلات برای ورزشکاران ما شده است.

سعید نصرالهی در مراسم تجلیل از خبرنگاران ورزشی عرصه مکتوب و برخط کرمانشاه با اشاره به جایگاه والای خبرنگاران ورزشی، اظهار کرد: خبرنگاران ورزشی در کسب استعدادیابی، تلاش، موفقیت و مشکلات در کنار ورزشکاران جامعه هستند و در غم و شادی آن‌ها شریک بوده و دارای جایگاه والا و ارزشمندی هستند.

وی با بیان این مطلب که ارزیابی خوبی از شرایط کاراته استان صورت گرفته است، یادآور شد: سال گذشته ارزیابی خوبی در موارد مختلف از کاراته استان صورت گرفته و برنامه‌ریزی مناسب جهت حل بسیاری از مشکلات، استعدادیابی، برگزاری مسابقات معتبر و حضور در لیگ‌های معتبر کشوری انجام شده، اما شیوع بیماری کرونا و عدم اجازه فعالیت ورزشی، تمامی برنامه‌های هیئت را با چالش مواجه کرده است.

رئیس هیئت کاراته استان کرمانشاه ادامه داد: شیوع بیماری کرونا نتوانست کاراته در استان کرمانشاه را تعطیل کند و در یک حرکت ابتکاری اقدام به برگزاری مسابقات مجازی کاراته در بخش کاتا کردیم، همین موضوع مورد استقبال ورزشکاران و فدراسیون قرار گرفته و پس از مدتی مسابقات کاراته در بخش کاتا به‌صورت مجازی در سراسر کشور نیز برگزار شد.

وی با بیان اینکه کسب موفقیت در مسابقات کاتا نوید روزهای طلایی را در این بخش می‌دهد، افزود: در مسابقات کاتای مجازی کشور توانستیم به چهار نشان برنز دست پیدا کنیم؛ کسب این عناوین با توجه به آنکه قدرت کاراته کرمانشاه همواره در بخش کومیته حائز اهمیت بوده، دارای ارزش بسیار است و این امید را برای ما خلق کرد که با سرمایه‌گذاری در این بخش، شاهد درخشش ورزشکاران کرمانشاهی در مسابقات معتبر خواهیم بود.

این مقام مسئول در ادامه اضافه کرد: کاراته استان کرمانشاه با وجود استعدادها، توانایی‌ها و مدال‌آوری بسیار زیاد در سال‌های گذشته، هیچ‌گونه کرسی و سمتی را در شاکله فدراسیون و کادر فنی آقایان و بانوان ندارد و همین مسئله باعث بروز برخی مشکلات برای ورزشکاران ما شده است.

نصرالهی افزود: درصورتی که در بدنه مدیریتی و فنی فدراسیون کاراته از حضور مربیان و ورزشکاران استان استفاده شود، شاهد تسهیل و حل بسیاری از مشکلات ورزشکاران استان خواهیم بود.

قهرمان اسبق کاراته کشور در ادامه به اشاراه به تأثیرات شیوع بیماری کرونا بر معیشت ورزشکاران، تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا بسیاری از مشاغل کشور را با مشکلات اقتصادی همراه کرده است و به تبع آن جامعه کاراته استان نیز از این موضوع استثنا نیستند و بسیاری از مربیان ما با مشکلات بسیار زیادی در این حوزه مواجه شده‌اند.

نصرالهی یادآور شد: دولت با تأمین بسته‌های حمایتی مناسب و در شأن این ورزشکاران که زمینه دستیابی به آن برای همه مربیان فراهم باشد، از فشار اقتصادی فعلی بر این قشر از جامعه بکاهد.

شناسه خبر 25982