شناسه خبر:26018
1399/5/11 05:27:28

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بستن کمربند ایمنی توسط تمامی سرنشینان خودروها حین تردد در جاده‌های برون شهری، 50 درصد فوتی سوانح را کاهش می‌دهد.

سرهنگ رضا عزیزی روز پنجشنبه اظهار کرد: 53 درصد از سوانح فوتی و جرحی این استان ناشی از بی توجهی به جلو و واژگونی وسیله نقلیه است.

وی در ادامه یادآوری کرد: سال گذشته حدود 370 تن در سوانح جاده‌ای این استان جان باختند که حدود نیمی از این افراد بر اثر واژگونی وسیله نقلیه و استفاده نکردن از کمربند ایمنی جان خود را از دست دادند.

سرهنگ عزیزی افزود: 90 درصد سرنشینان جلو وسیله نقلیه و 50 درصد سرنشینان عقب خودرو در جاده‌های اصلی از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند که این آمار در جاده فرعی سرنشینان جلو 50 درصد و جاده روستایی 10 تا 20 درصد و سرنشینان عقب در مسیرهای فرعی روستایی صفر است.

به گفته وی بیشتر رانندگان کمربند ایمنی را به خاطر ترس از جریمه می‌بندند در حالیکه تاکید و توصیه پلیس به استفاده از کمربند ایمنی به خاطر حفظ سلامتی شهروندان است.

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: در 24 ساعت گذشته دو سانحه واژگونی در جاده‌های برون شهری این استان رخ داد که در هر دو سانحه به علت استفاده نکردن از کمربند ایمنی و پرتاب به بیرون از خودرو، 2 تن جان باختند.

سرهنگ عزیزی گفت: در سانحه نخست که در محور فرعی قهاوند - کوریجان و نزدیکی روستای بوبوک آباد رخ داد یک دستگاه وانت پیکان به علت تخطی از سرعت مطمئنه در سر پیچ واژگون و راننده به علت استفاده نکردن از کمربند ایمنی به بیرون از وسیله نقلیه پرتاب و زیر خودرو له شد.

وی اضافه کرد: همچنین در سانحه دوم که در مسیر رزن و نزدیکی منطقه «سراوک» رخ داد یک دستگاه سواری پژو به علت توجه نکردن به مسیر مقابل واژگون شد و سرنشین جلو به علت استقفاده نکردن از کمربند ایمنی جان باخت.

سرهنگ عزیزی تاکید کرد: استفاده از کمربند ایمنی تنها در صورت برخورد رخ به رخ سواری با کامیون کارایی ندارد در غیر مورد می‌تواند موجب نجات جان سرنشینان وسیله نقلیه شود.

شناسه خبر 26018