شناسه خبر:26213
1399/5/14 00:20:42

معاون وزیر راه‌وشهرسازی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با همراهی بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان و شهردار سنندج و جمعی از مدیران اجرایی از طرح احداث پیاده‌راه در خیابان فردوسی سنندج بازدید کرد.

مهدی عبوری روز گذشته در جریان بازدید از این طرح با اشاره به اینکه طرح پیاده‌راه فردوسی از طرح‌های شاخص حوزه بازآفرینی کشور در مرکز یک شهر است، گفت: پیمانکاران و مسئولان استانی نگران تأمین اعتبار این طرح نباشند و تلاش کنند در کم‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی افزود: با بهره‌برداری از این طرح، علاوه‌بر تسهیل عبورومرور مردم از مرکز شهر، اهداف بازآفرینی شهری نیز محقق می‌شود.

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان نیز در این بازدید با بیان اینکه نگرانی مجموعه دولت در این طرح تأمین اعتبار است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت اجرای طرح پیاده‌راه فردوسی تلاش می‌شود تا اعتبارات این طرح از منابع مختلف از جمله ستاد بازآفرینی شهری تأمین و در اختیار پیمانکاران قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز گفت: برای این طرح 40 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که هم‌اکنون خدمات زیربنایی شامل آب، برق، مخابرات و فاضلاب اصلاح شده و طرح به‌صورت خام در اختیار شهرداری برای انجام عملیات روبنایی از جمله بتن‌ریزی و سنگ‌فرش قرار گرفته است.

شهرام ملکی افزود: این طرح گزینه نهایی راه‌وشهرسازی برای احیای خیابان فرودسی است که برای اجرای آن در بهار سال 1397 حدود 80 میلیارد ریال (غیر از سامان‌دهی زیرساخت‌ها) اعتبار تصویب شده بود.

وی اضافه کرد: پس از اتمام طرح مطالعاتی در حوزه‌های ترافیکی، تاریخی، معماری سنتی و بومی در دو مرحله شامل کف‌سازی و مرمت ساختمان‌های تاریخی اجرا می‌شود.

ملکی با بیان اینکه این طرح از اردیبهشت سال جاری وارد فاز اجرایی است، یادآور کرد: اعتبار موردنیاز این طرح به میزان 80 میلیارد ریال شامل 60 میلیارد ریال از محل فروش املاک در اختیار سازمان ملی زمین، مسکن و 20 میلیارد ریال نیز از محل منابع نقدی شرکت بازآفرینی شهری تأمین می‌شود.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 26213