شناسه خبر:26306
1399/5/15 04:17:39

سپهرغرب، گروه خبر :

مجموعه سه‌جلدی کتاب «ایوان ملک» با محوریت فضائل امیرالمؤمنین (ع)، حرم حضرت علی (ع) و شهر مقدس نجف هم‌زمان با ایام عید غدیر توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

مجموعه سه‌جلدی کتاب «ایوان ملک» با محوریت فضائل امیرالمؤمنین (ع)، حرم امیرالمؤمنین (ع) و شهر مقدس نجف هم‌زمان با ایام عید غدیر توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

کتاب‌های زیادی پیرامون امیرالمؤمنین (ع) و فضیلت‌های ایشان به رشته تحریر درآمده، اما به‌جد می‌توان گفت که مجموعه سه‌جلدی «ایوان ملک» جزء کتاب‌های خوب و خوش‌خوان با این موضوع است؛ چراکه به‌صورت مختصر، سه موضوع فضائل و مناقب امیرالمؤمنین (ع)، معارفی پیرامون حرم مطهر امیرالمؤمنین (ع) و جستاری در باب فضیلت شهر نجف به‌صورت مصور و رنگی در آن کار شده است که خواننده از مطالعه آن بی‌بهره نمی‌ماند.

امام صادق (علیه‌السلام) به نقل از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: خداوند برای برادرم علی فضیلت‌هایی قرار داده که از زیادی قابل شمارش نیست.

پس هرکس یکی از فضائل او را بخواند و به آن اقرار کند، خداوند گناهان گذشته و آینده او را بیامرزد.

و هرکس یکی از فضائل او را بنویسد، مادامی که اثر آن نوشته باقی است، ملائکه برای او استغفار کنند.

و هرکس به یکی از فضائل او گوش فرا دهد، خداوند گناهانی که از راه گوش انجام داده است، بیامرزد.

و هرکس به نوشته‌ای از فضائل او نگاه کند، خداوند گناهانی که از راه چشم انجام داده است، بیامرزد.

سپس فرمود نگاه کردن به چهره علی بن ابی طالب عبادت است و ایمان بنده‌ای جز با ولایت او و بیزاری از دشمنان او، پذیرفته نیست. بحارالانوار ج 38 ص 196

مجموعه «ایوان ملک» در سه جلد جهت استفاده محبین امیرالمؤمنین علیه‌السلام مهیا شده است و در جلد نخست که 136 صفحه است، با عنوان «شهر نجف» به معرفی این شهر و فضائل آن پرداخته شده و در جلد دوم که 152 صفحه است، با عنوان «درّ نجف» به معرفی و فضائل حرم مطهر علوی سلام‌الله علیه پرداخته است.

و در جلد سوم که 136 صفحه است، با عنوان «شاه نجف» به معرفی اجمالی امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) پرداخته و در جهت کسب معرفت شیعیان و زائران آن حضرت مطالبی ثبت شده است.

این مجموعه در قطع پالتویی و به‌صورت رنگی و به کوشش ابراهیم دستلان هم‌زمان با ایام عید غدیر توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شد.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتب می‌توانند از طریق سایت nashreshahidkazemi.ir یا ارسال نام کتاب به سامانه پیامکی 3000141441 کتاب را تخفیف ویژه تهیه کنند.

شناسه خبر 26306