شناسه خبر:26491
1399/5/20 00:13:36

سپهرغرب، گروه خبر :سرپرست شرکت گاز لرستان گفت: از ابتدای امسال 60 واحد صنعتی استان گازرسانی شده و تا پایان سال نیز 100 روستای استان از این نعمت بهره‌مند می‌شوند.

کرم گودرزی روز گذشته در دیدار با نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: گازرسانی به روستاهای چگنی، یکی از اولویت‌های شرکت گاز استان در سال جاری بوده و پیمانکاران شرکت در دو محور تشکن و شاهیوند، با سرعت مطلوبی در حال اجرای پروژه‌های مربوطه هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری سال جاری به‌نام جهش تولید و نقش با اهمیت گازرسانی به صنایع، این شرکت با زیرساخت‌های مناسب ایجاد شده و استفاده از ظرفیت خط ششم سراسری، آماده گازرسانی به تمامی صنایع واجدالشرایط است.

سرپرست شرکت گازلرستان با اشاره به رتبه سوم استان از نظر تعداد روستاها در کشور تصریح کرد: گازرسانی به روستاها از عوامل بسیار مهم در توسعه رفاه، مهاجرت معکوس از شهر به روستا، ایجاد اشتغال و افزایش تولید بوده که ضریب نفوذ گازرسانی به جمعیت واجدالشرایط روستایی لرستان، در حال حاضر 88 درصد است.

سرپرست شرکت گاز لرستان گفت: طرح گازرسانی به 301 روستای استان در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد که با این مهم، ضریب این خدمت در لرستان به بیش از89 درصد ارتقا می‌یابد.

گودرزی افزود: برای این مهم 500 میلیارد تومان هزینه خواهد شد و با بهره‌برداری از این طرح‌ها، بیش از یک‌هزار و 500 خانوار روستایی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: از مجموع دو هزار و 354 روستای واجدالشرایط گازرسانی استان، یک‌هزار و 709 روستا از این خدمت برخوردار هستند که ضریب نفوذ آن، بیش از 87 درصد است و پیش‌بینی می‌شود تا 1401 تمامی روستاهای استان، از این نعمت بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: بررسی و مطالعات گازرسانی به 179 روستا نیز انجام و مقدمات پیمان‌سپاری آن انجام شده که با تحقق این برنامه‌ریزی در سال 1401، ضریب بهره‌مندی روستاهای استان به بیش از 98 درصد ارتقا خواهد یافت.

مرتضی محمودوند؛ نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز توجه به مناطق محروم و روستاها را از اولویت‌های همه دستگاه‌ها به‌ویژه شرکت گاز دانست و اظهار کرد: این مهم علاوه بر توسعه روستاها، موجب جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و مراتع می‌شود.

وی افزود: استفاده از گاز در روستاهای محروم علاوه بر آسایش و رفاه مردم، در نگهداری درختان بلوط زاگرس که برند بسیار ممتازی برای استان محسوب می‌شود، مؤثر بوده و باعث نجات ثروت‌های منابع طبیعی خواهد شد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 26491