شناسه خبر:26657
1399/5/22 01:14:24

سپهرغرب، گروه خبر :نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر حفظ روحیه ایثار و شهادت، گفت: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جدی گرفته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ظهر روز گذشته در دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: به مجموعه حاضر تبریک عرض می‌کنم، چون توفیق خدمت به خانواده‌های شهدا را دارند و آن نصیب هرکسی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه استان همدان هشت هزار شهید والامقام دارد، گفت: این دیار از قدیم به «دارالمؤمنین» معروف بوده و به تعبیر مقام معظم رهبری به‌عنوان «دارالمجاهدین» مفتخر شده است، ضمن اینکه فرموده‌اند «شهدای همدان از برجسته‌ترین‌ها هستند».

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه رهبری در سخنرانی‌های اخیر نگاه خاصی به شهدای همدان همچون شهید چیت‌سازیان و شهید سلگی داشته‌اند، ادامه داد: خوشبختانه همدان همواره دارای روحیه ایثار و شهادت بوده و درحال حاضر نیز همین روحیه را حفظ کرده است.

وی یکی از نقاط مثبت استان همدان را هم‌سویی مسئولان در تقویت فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: همین دیدگاه کمک می‌کند خدمت بیشتری به خانواده شهدا داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه در سیره اهل‌بیت (ع) خانواده شهدا و ایثارگران جایگاه خاصی داشتند، افزود: هیچ‌گاه مشغله‌ها نباید مانع از این شود که از خانواده شهدا و ایثارگران غفلت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اطلاع از وضعیت معیشت، مسکن و اشتغال ایثارگران و شهدا موضوع قابل توجهی است، گفت: البته مشکل مسکن و اشتغال تنها به جامعه ایثارگری برنمی‌گردد و تمام جامعه را دربرمی‌گیرد و حل این مسائل جزء ضرورت‌های زندگی بشر هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ضمن قدردانی از تلاش‌های رئیس بنیاد شهید و استاندار در حق ایثارگران استان، بیان کرد: ایثارگران عزیز گاهی مطالبه‌ای دارند و به دفتر بنده مراجعه کرده و مطرح می‌کنند که مسئولان استان نیز در حل مسئله زحمات زیادی می‌کشند.

وی حفظ روحیه ایثار و شهادت را مهم‌تر از خدمت به ایثارگران و خانواده شهدا دانست و ادامه داد: همین حقیقت بود که زمینه تربیت شهدای بزرگی نظیر شهید چیت‌سازیان و همدانی را مهیا کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با تأکید بر اینکه باید شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جدی گرفته شود، افزود: جامعه در شرایط خاص فرهنگی و اجتماعی به‌سر می‌برد که مراقبت از روحیه ایثار و شهادت و پشتوانه‌ای که می‌تواند شهدای بزرگ را تربیت کند، اهمیت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه امروز به روحیه ایثار و شهادت نیاز داریم، اظهار کرد: دشمن از هر راهی به دنبال تضعیف و حتی حذف این روحیه است، به‌طوری که سعی می‌کند روحیه ایثار و شهادت را به معنای خشونت جلوه دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان روحیه ایثار و شهادت را دفاع از حق و حقیقت عنوان کرد و گفت: حفظ این روحیه در جوانان و تربیت نیروهای انقلابی و حق‌طلب باید جزء اولویت‌ها باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه مقرر شده تا پایان دولت 100 درصد مطالبات جامعه ایثارگران پرداخت شود، ابراز کرد: زمانی که صحبت از مطالبات جامعه ایثارگری می‌شود، منظور دِینی است که به گردن همه ما وجود دارد و باید پرداخته شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان همدان ضمن اشاره به دیدار خود با استاندار و نمایندگان استان همدان، اظهار کرد: در این دیدارها دو موضوع اساسی مسکن و اشتغال که دغدغه اصلی جامعه ایثارگران است، مورد بررسی قرار گرفت.

سعید اوحدی با بیان اینکه کارگروهی برای این کار تشکیل شده است، عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته شاهد انسجام خوبی در استان هستیم و امروز نیز دو تفاهم‌نامه با موضوع تأمین زمین برای ساخت دو هزار و 200 واحد مسکونی و اشتغال فرزندان جامعه ایثارگری به امضا خواهد رسید.

اوحدی افزود: در قانون سهمیه مشخصی برای اشتغال جامعه ایثارگری مشخص شده که دستگاه‌های استخدام‌کننده موظف به رعایت آن هستند؛ بنابراین در جلساتی که با مسئول امور استخدامی کشور برگزار شد، تمهیدات لازم برای انجام این کار درنظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: این ادای دِین به ایثارگران تنها قطره‌ای از عظمت وجودی و عزت نفس جامعه ایثارگری است که نسبت به حفظ ارزش‌ها داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید نخستین دستگاهی بود که پاداش اعضای خود را تسویه کرد، مطرح کرد: امیدواریم در کنار این دِین بتوانیم مأموریت اصلی ما که امانت‌داری از ارزش‌های جامعه ایثارگری بوده را به‌خوبی انجام دهیم و به این رسالت پایبند باشیم.

اوحدی با تبریک سالروز بازگشت آزادگان به کشور، عنوان کرد: ورود آزادگان به کشور تجلی و اوج شکوه پیروزی و ایثار در طول 10 سال دفاع مقدس بود، چراکه آزادگان دو سال پس از پایان جنگ به کشور بازگشتند.

وی با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بیان کرد: امسال در اربعین دفاع مقدس باید مراسم باشکوهی را به‌مناسبت این روز برگزار کنیم.

این مقام مسئول در پایان سخنانش با تأکید بر لزوم حفظ هنجارها و ارزش‌های الهی در جامعه، خواستار توجه به این موضوع شد.

شناسه خبر 26657