شناسه خبر:26867
1399/5/27 09:30:00

سپهرغرب، گروه خبر :معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام از ثبت‌نام سه‌هزار و 500 راننده فعال بخش حمل‌ونقل عمومی در استان، برای دریافت تسهیلات کرونا خبر داد و گفت: تاکنون یک‌هزار و 531 نفر وام 60 میلیون ریالی را دریافت کرده‌اند.

محمد حسنی روز گذشته اظهار کرد: شرایط به‌وجود آمده پس از شیوع بیماری کرونا، موجب توقف فعالیت چندماهه در مرز مهران و تعطیلی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی بار و مسافر در استان شد که این امر، زیان قابل‌توجهی را به این بخش وارد کرد.

وی با اشاره به حمایت‌های سازمان به‌منظور جبران بخشی از خسارت وارده به‌دلیل شیوع بیماری کرونا بیان کرد: این سازمان در جهت حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات بار و مسافر در بخش داخلی و بین‌المللی، رانندگان و مالکان وسایل نقلیه تحت پوشش آنان، تسهیلات بانکی را درنظر گرفت.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام یادآوری کرد: تسهیلات کرونایی نیز در همین راستا تمهید شده که به افرادی که در سامانه مربوطه ثبت‌نام کنند با همراهی بانک عامل پرداخت خواهد شد.

حسنی با بیان اینکه تمدید کارت هوشمند رانندگان تا پایان تیرماه ادامه دارد، گفت: همچنین، برای تمدید کارت هوشمند رانندگان و ناوگان بخش عمومی سازمان، رانندگان توانستند به‌صورت اینترنتی و بدون اخذ تأییدیه بیمه و کارت سلامت خود با فرجه سه‌ماهه کارت هوشمند خود را تمدید کرده و بالتبع آن از امکانات درمانی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از سه‌هزار و 500 نفر در سامانه کار برای دریافت تسهیلات کرونایی گفت: از این تعداد یک‌هزار و 531 راننده تسهیلات کرونا را دریافت کرده و یک‌هزار و 670 نفر دیگر در دست بررسی بانک‌های عامل هستند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام تأکید کرد: وام 60 میلیون ریالی برای رانندگان بین‌شهری و وام 120 میلیون ریالی برای شاغلان در شرکت‌های حمل‌ونقل با سود 12 درصد و بازپرداخت 24 ماهه درنظر گرفته شده است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 26867