شناسه خبر:27003
1399/5/28 00:36:43

سپهرغرب، خبر:مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: 120 میلیون تومان به مرمت بافت تاریخی شهرستان بروجرد اختصاص یافت.

سیدامین قاسمی روز گذشته به رسانه‌ها اعلام کرد: این اداره کل در راستای برنامه‌های حفاظتی، مرمت بخشی دیگر از بافت تاریخی بروجرد را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: در این فصل از مرمت بافت تاریخی بروجرد، بازسازی سردرها و استحکام‌بخشی جداره‌های مشرف به خانه روناسی، استحکام‌بخشی و مرمت جداره‌های خشتی مشرف به معبر خانه صدرزاده‌طباطبایی انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به اعتبار 120 میلیون تومانی انجام این پروژه تصریح کرد: اعتبار این مرمت از محل اعتبارات ملی و در قالب اسناد خزانه اسلامی به استان اختصاص یافته است.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان با تأکیدبر ضرورت مرمت و بازآفرینی خانه‌های تاریخی در بافت قدیمی لرستان گفت: بافت تاریخی لرستان دارای ظرفیت‌های قابل‌توجه تاریخی است.

عطا حسن‌پور اظهار کرد: حدود 200 خانه تاریخی در لرستان وجود دارد که حدود 92 بنای تاریخی، پیش از تخریب‌ها در خرم‌آباد شناسایی شد و حدود 150 بنای تاریخی نیز در بروجرد شناسایی شده است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 27003