شناسه خبر:27108
1399/5/29 04:05:12

سپهرغرب، گروه خبر:رئیس اداره محیط‌زیست ملایر از دستگیری شکارچی متخلف سه بهله دلیجه در این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال بیش از پنج مورد دستگیری متخلفان شکار را در شهرستان داشتیم.

عباس نجاری با بیان اینکه سه بهله دلیجه از یک متخلف صید پرندگان شکاری در ملایر کشف و ضبط شد، اظهار کرد: این شکارچی متخلف بومی بوده و در یکی از روستاهای بخش جوکار اقدام به شکار این پرندگان کرده است.

وی با بیان اینکه برای فرد متخلف پرونده تشکیل شده و جهت اجرای حکم به مراجع قضائی معرفی می‌شود، گفت: دلیجه از پرندگان کوچک شکاری حیات وحش ایران است که به خانواده شاهین‌ها تعلق دارد.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان ملایر افزود: این پرنده یک شاهین کوچک و تعلیم‌پذیر است و شکارچیان متخلف معمولاً بعد از شکار این پرنده را به‌صورت قاچاق به کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس می‌فروشند.

وی با اشاره به آنکه این گونه در معرض انقراض در مناطق حفاظت‌شده و شکارممنوع به‌شدت مورد حفاظت است، گفت: صید و شکار این نوع پرندگان شکاری غیر مجاز بوده و با متخلفان به‌شدت برخورد می‌شود.

نجاری با بیان آنکه در سال جاری این نخستین تخلف و دستگیری متخلفان شکار پرندگان شکاری در شهرستان نبوده است، افزود: از ابتدای سال بیش از پنج مورد دستگیری متخلفان شکار را در شهرستان داشتیم.

وی بیان کرد: این موارد تخلف در شکار و صید یک رأس قوچ، یک رأس میش وحشی، پرندگان و صید 75 قطعه ماهی بوده که توسط محیط‌زیست ملایر کشف و ضبط شده است.

شناسه خبر 27108