شناسه خبر:27411
1399/6/4 00:38:09

استاندار ایلام گفت: سهمیه 25 درصد اشتغال ایثارگران این استان در کارخانجات فعال ایلام به‌ویژه در طرح‌های مهمی نظیر پتروشیمی و نفت‌وگاز اجرایی شده است.
قاسم سلیمانی‌دشتکی روز گذشته در حاشیه آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی احداث 400 واحد مسکونی ایثارگران که با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به جذب نیرو‌ها به‌ویژه در حوزه جامعه ایثارگری افزود: موضوع ما برگزاری آزمون است و ما در تمام کارخانجات شهرک‌های صنعتی و دیگر واحدهای فعال استان برای جذب نیرو، آزمون برگزار می‌کنیم و جامعه ایثارگری هم از سهمیه 25 درصد خود استفاده کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین اشتغال استان در حوزه کشاورزی نفت‌وگاز و پتروشیمی و همچنین اربعین بوده است، اظهار کرد: در این زمینه برای جذب نیرو در کارخانجات و دیگر واحدها، 25 درصد سهمیه ایثارگران را همواره مدنظر قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: البته درخصوص جذب نیروهای کارخانجات نظارت کامل وجود دارد، به‌عنوان مثال در مبحث پتروشیمی ما ورود کردیم و اجازه ندادیم که این واحدها خود نیرو جذب کنند، بلکه آزمون استخدامی برگزار شده است.

سلیمانی‌دشتکی با عنوان اینکه تمام استخدامی‌ها در استان، براساس قوانین و آیین‌نامه‌ها برگزار می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته تعداد بسیاری از خانواده‌های ایثارگران و شهدا به‌عنوان کارآموز در شرکت پتروشیمی مشغول به‌کار شده‌اند و امیدواریم در ادامه با توجه به طرح‌ها و پروژه‌های در دست اقدام، مسائل و مشکلات آن‌ها نیز در حوزه اشتغال تعدیل و رفع شود.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثاگران کشور روز گذشته وارد ایلام شد.

دیدار با مسئولان استان و خانواده‌های شهدا، بازدید از گلزار شهدای صالح‌آباد و انعقاد تفاهم‌نامه مسکن از برنامه‌های سفر معاون رئیس‌جمهوری به این استان است.

وی در بدو ورود به استان ایلام، به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام رفت و سپس در آیین کلنگ‌زنی 400 واحد مسکونی ایثارگران استان ایلام شرکت کرد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 27411