شناسه خبر:27413
1399/6/4 00:51:44

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: در مرزبانی استان، یک واحد تحقیقات و پژوهش با حضور نیروهای متخصص و دست‌به‌قلم در حال فعالیت است که همکاری این واحد با دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری، می‌تواند زمینه ثبت‌وضبط خاطرات مرزبانان را فراهم کند.

سردار علیرضا مرزبانی روز گذشته در دیدار با رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با تمجید از اقدامات و فعالیت‌های حوزه هنری استان گفت: به‌تصویر درآوردن رشادت‌های رزمندگان با ثبت، ضبط و انتشار خاطرات در قالب برگزاری شب‌های خاطره و چاپ کتاب، بسیار ارزشمند و شایسته قدردانی است.

وی با اعلام آمادگی فراهم‌سازی امکان ثبت‌وضبط خاطرات مرزبانان استان گفت: بیان رشادت و ایثارگری‌های صورت گرفته توسط غیورمردان مرزبانی استان کردستان با زبان هنر، می‌تواند در تثبیت امنیت پایدار استان و آگاهی‌بخشی جامعه بسیار مؤثر واقع شود.

فرمانده مرزبانی استان کردستان با اشاره به 15 مرز مشترک آبی‌وخاکی کشور اسلامی ایران با همسایگان گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی، سیاسی و وضعیت کشورهای هم‌جوار مرز‌های غربی و کردستان، از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی در این زمینه افزود: هم‌اکنون ما در مناطق مرزی به‌نوعی ضمن حراست از آب‌وخاک کشور، زمینه امنیت مناطق مرزی با اقلیم کردستان را نیز مهیا کرده‌ایم.

سردار مرزیانی با اشاره به یک‌سویه‌نگری‌های صورت گرفته درخصوص اقدامات مرزبانی گفت: مهم‌ترین مسئله امروز کشور، تأمین امنیت و مبارزه با قاچاق است و در این زمینه با قدرت به وظایف خود عمل می‌کنیم.

وی افزود: در کنار تأمین امنیت و حراست از آب‌وخاک کشور در مبحث اخلال در بازار اقتصادی از طریق قاچاق، قوانین مشخص بوده و بر این اساس وظایف خود را به انجام می‌رسانیم.

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: ما در مبحث کولبری از کولبرانی که برای امرار معاش با جابه‌جایی کالا از مسیرهای مشخص‌شده اقدام می‌کنند، حمایت می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی کردستان با استقبال از برگزاری برنامه‌های مشترک با حوزه هنری در زمینه برگزاری شب‌های خاطره گفت: این موضوع می‌تواند در معرفی خدمات و تلاش‌های نیروهای مرزبانی در میان جامعه بسیار مؤثر واقع شود.

وی افزود: در مرزبانی استان یک واحد تحقیقات و پژوهش با حضور نیروهای متخصص و دست‌به‌قلم در حال فعالیت است که همکاری این واحد با دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کردستان، می‌تواند زمینه ثبت‌وضبط خاطرات مرزبانان را فراهم کرده و آثار ارزشمندی را تولید کنند.

وی ادامه داد: به‌زودی امکان حضور هنرمندان عکاس را به پاسگاه‌های مرزی فراهم می‌کنیم و این آمادگی را داریم تا تمام آرشیوها و شرایط لازم جهت تولید آثار سینمایی و مستند را در اختیار فیلم‌سازان قرار دهیم.

سردار مرزبانی گریزی هم به شرایط کرونایی زد و گفت: خوشبختنانه با کار فرهنگی و با همکاری و مشارکت نیروهای مستقر در پاسگاه‌ها و ستاد، تا حالا توانسته‌ایم در مقابله با ویروس کرونا بسیار خوب عمل کنیم و در حالیکه امکان تعطیلی پاسگاه‌ها و پادگان‌ها همچون مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد، با این همکاری پاک‌ترین مراکز جمعی، مختص به پاسگاه‌ها و پادگان‌های نظامی است.

وی با تأکید بر ضرورت کار فرهنگی برای دوران پساکرونا هم‌زمان با مبارزه با این ویروس گفت: متأسفانه در این زمینه کار زیادی انجام نگرفته و باید به‌صورت جدی درخصوص تلاش برایاحیای ارزش‌هایی که بر اثر این ویروس ممکن است دچار فراموشی شوند، برای دوران پساکرونا با برنامه عمل کنیم که نقش صداوسیما و هنرمندان در این زمینه بسیار پراهیمت است.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 27413