شناسه خبر:27549
1399/6/6 09:38:15

 دختر کاراته‌کای ایلامی، گفت: برای رسیدن به هدف‌هایم جنگیده‌ام و هیچ‌ وقت به باخت قانع نبوده‌ام؛ ضمن جبران ضعف‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن دوباره به میدان مبارزه بازگشته‌ام.

کاراته یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های رزمی جهان به حساب می‌آید؛ ورزش‌های رزمی سبب هماهنگی میان اعضای بدن و ایجاد تمرکز ذهنی می‌شوند؛ در زندگی روزمره و در اغلب موارد، ارزش تمرین برای سلامت ذهنی و جسمی خود را فراموش می‌کنیم که تمرینات کاراته به هماهنگی اجزای بدن کمک، پاسخ‌های بدن را سریع‌تر و استقامت فرد را بیشتر می‌کند.

کاراته به صورت ورزش دفاع بدون اسلحه از خود تعریف می‌شود؛ این ورزش شامل روش‌های دفاعی و تهاجمی پویایی است که از تمامی اعضای بدن برای برتری بر فرد مهاجم استفاده می‌کنند.

نگین آلتونی قهرمان کاراته آسیا گفت: مهمترین قهرمانی من کسب سهمیه المپیک بود؛ 19 سال سن دارم و در مسابقات لیگ جهانی کرواسی برنز کسب کرده‌ام؛ 1.5 سال بدون مربی، اسپانسر و تنها با همراهی و حمایت پدرم تمرینات خود را ادامه داده‌ام.

از 11 سالگی ورزش کاراته را آغاز کرده‌ام

وی افزود: از 11 سالگی ورزش کاراته را آغاز کرده‌ام و نخستین نشان رسمی را در سال 1397 به دست آورده‌ام؛ نشان طلای مسابقات قهرمانی آسیا ژاپن 2018، برنز لیگ جهانی جوانان کرواسی و برنز المپیک جوانان آرژانتین از جمله مدال‌هایی است که کسب کرده‌ام.

این قهرمان شایسته ایلامی، بیان کرد: برای رسیدن به هدف‌هایم جنگیده‌ام و هیچ‌ وقت به باخت قانع نبوده‌ام؛ همیشه از شکست‌هایم درس گرفته‌ام و ضمن جبران ضعف‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن دوباره به میدان مبارزه برگشته‌ام؛ انسان‌های با اراده وقتی هدف بزرگی در ذهن داشته باشند و سختی‌ها را تحمل کنند، در نهایت پیروز می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا، تمرینات خود را به صورت آنلاین پیگیری می‌کنم؛ شرایط ایده‌آل بدنی را دارم و ان‌شاالله قوی‌تر از قبل خواهان نشان‌آوری در عرصه جهانی و بازی‌های آسیایی در رده بزرگسالان هستم.

آلتونی گفت: هدف تمام ورزشکاران سربلندی و سرافرازی این مرز و بوم است و از مسئولین انتظار داریم توجه بیشتری به ورزشکاران داشته باشند.

شناسه خبر 27549