شناسه خبر:28053
1399/6/17 14:12:33

نبود پارکینگ مناسب در شهرستان چرداول در چند روز اخیر باعث انفجار کپسول گاز کلر در روستای زنجیره از توابع این شهرستان شد این در حالی‌‌است که شهروندان علت آن را عدم مدیریت مسوولین می‌دانند.

یکی از مهم‌ترین زیر ساخت‌های سیستم حمل و نقل، پارکینگ‌های عمومی هستند که نقش مناسبی در کاهش ترافیک دارند و می‌توانند بر کارایی ترافیک و کیفیت زندگی شهری تاثیر بگذارند؛ بعد از گذشت چندین دهه و افزایش اتومبیل و ماشین‌های سنگین، نبود فضای کافی برای پارک، امروز به یک معضل برای شهروندان تبدیل شده است.

گره کور ترافیک و چهره زشت ماشین‌ها در خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های شهرستان چرداول این روزها پدیده اجتماعی ناخوشایندی است که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند؛ رد پای آن را در کنار کوچه‌ها در زندگی شهری قابل مشاهده است.

انفجار کپسول گاز کلر

نبود پارکینگ عمومی بعد از چند سال آن هم در شهرستانی که زادگاه فرهنگ و تمدن است کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد و همین امر باعث نارضایتی مردم شده است؛ پیاده روهایی که این روزها به انباشت خودرو تبدیل شده چهره شهر را زشت کرده است.

موضوع نبود پارکینگ مناسب در شهرستان چرداول در شهر سرابله در چند روز اخیر باعث انفجار کپسول گاز کلر در روستای زنجیره علیا شد اما باید گفت مقصر اصلی این اتفاق کیست مسوولین یا راننده ماشین سنگین؟؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که راننده ماشین سنگین این روزها در بازداشت به سر می‌برد؛ سوال اساسی این است اگر پارکینگی وجود داشت آیا راننده ماشین سنگین بازداشت می‌شد و این انفجار و حجم از مسمومیت اتفاق می‌افتاد؟

نبود پارکینگ عمومی

فریادی یکی از شهروندان چرداولی گفت: یکی از مشکلاتی که در شهرستان چرداول وجود دارد بحث پارکینگ عمومی است؛ نمی‌توان از این موضوع به راحتی رد شد، در این زمینه چاره اندیشی جدی باید صورت گیرد.

وی افزود: از مسوولین تقاضا داریم در خصوص ایجاد پارکینگ هر چه زودتر اقدام کنند تا دیگر شاهد انفجار خودرویی دیگر به دلیل نبود پارکینگ نباشیم.

این شهروند تصریح کرد: مشکلات با اتحاد و برنامه ریزی مدون و منسجم پیش می‌رود باید دقیق گام برداشت و وعده‌ها را عملی کرد.

عدم مدیریت برخی مسوولین

حیدری در جریان انفجار کپسول گاز کلر دچار مسمومیت شده بود بیان کرد: مقصر عدم مدیریت برخی مسوولین است؛ آن‌ها انتخاب می‌شوند که خدمت کنند و عمران و آبادانی را ایجاد کنند.

وی افزود: در پی انفجار کپسول گاز برای ده‌ها نفر مسمومیت ایجاد شد؛ مسمومیتی که برای مردم و شهروندان، نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.

این شهروند اهل روستای زنجیره، تصریح کرد: اگر مسوولین همت کنند و به صورت جدی کارها و احداث پارکینگ را در دستور کار خود قرار دهند، ماشین سنگین‌ها و خودروها دیگر در خیابان‌ها و کوچه‌ها پارک نمی‌شوند و چهره شهر را زشت نمی‌کنند.

ضرورت ایجاد پارکینگ

جواد پورقیصر رئیس شورای شهرستان چرداول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، اظهار داشت:

احداث پارکینگ از ابتدای دوره پنجم شورای اسلامی شهر سرابله یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این شورا بوده و در سه سال گذشته تعدادی از متقاضیان احداث پارکینگ، متاسفانه به دلایلی از قبیل مشکلات و اختلافات در بین سرمایه گذاران، پروسه اداری، موقعیت زمین، تغییر کاربری و... از ادامه کار منصرف شدند.

وی افزود: انفجار تانکر حامل سوخت که خالی از مواد سوختی بود و انفجار کپسول گاز کلر که باعث مسموم شدن بیش از 200 نفر از اهالی روستای زنجیره علیا شد وحشت را به جان مردم سرابله انداخت و همچنین تخریب زیرساخت‌های شهری ضرورت ایجاد پارکینگ وسایل نقلیه سنگین را بیش از پیش ایجاد کرده است.

مخالفت اداره امور اراضی جهاد کشاورزی

رئیس شورای شهر سرابله تصریح کرد: در آخرین مورد پس از اعلام آمادگی سرمایه گذار با مصوبه شورای شهر و تصویب در کمیسیون تطبیق، قطعه زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع تعیین شده که با معرفی متقاضی به ادارات ذی‌ربط تمامی استعلامات لازم توسط مالک زمین ظرف کمتر از 10 روز اخذ شد و حتی مالک زمین، آمادگی خود را برای ساخت پارکینگ در حین مراحل اداری اخذ مجوز اعلام کرد و در حال حاضر تعدادی از تجهیزات و ملزومات مورد نیاز احداث در محل اجرا وجود دارد که متاسفانه با مخالفت اداره امور اراضی جهاد کشاورزی مواجه شده است.

وی بیان کرد: حل مشکل فوق‌الذکر نیازمند همراهی و همکاری سایر ادارات ذی‌ربط، علی‌الخصوص اعضای محترم شورای تامین شهرستان و نیز جهاد کشاورزی در زمینه تسریع در صدور مجوز پارکینگ وسایط نقلیه است؛ تا در آینده نزدیک شاهد اتفاقات ناگواری نباشیم.

 


منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

شناسه خبر 28053