شناسه خبر:28145
1399/6/19 00:14:13

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از راه‌یابی چهار شهر از استان به مرحله نهایی «شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» خبر داد.

احمدرضا احسانی روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فراخوان طرح «شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» در تابستان 1398 اعلام شد و شهر‌های مختلف برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: پس از بررسی اولیه کارگاه‌های آموزشی برنامه‌نویسی فرهنگی و هنری با حضور نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری هر شهر و رئیس انجمن فرهنگی و هنری همه شهرهای شرکت‌کننده در مرکز استان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه پس از برگزاری کارگاه‌ همدان برنامه‌های خود را همراه با مستندات به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال کرد، گفت: براساس اعلام دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، پس از چند مرحله داوری 129 شهر در 9 حوزه موضوعی به مرحله نهایی راه یافتند.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به فراخوان هر شهر در سه رشته مجاز به شرکت در رقابت بود، تصریح کرد: هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، سفال و سرامیک، منبت‌کاری، نساجی، گرافیک، مجسمه‌سازی و گرافیک، هنرهای نمایشی شامل تعزیه، تئاتر، نمایش خیابانی و میدانی، نمایش آیینی و سنتی، نمایش‌نامه و نمایش، موسیقی، مد و لباس، صنایع سنتی، ادبیات، رسانه و مطبوعات و بازی‌های رایانه‌ای، سینما و صنعت بسته‌بندی و چاپ می‌شد.

احسانی خاطرنشان کرد: شهر کبودراهنگ در حوزه موضوعی مد و لباس و شهرهای ملایر، نهاوند و لالجین در حوزه موضوعی صنایع‌ دستی و سنتی برای رقابت در مرحله نهایی این طرح انتخاب شده‌اند.

شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است. این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری ازجمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو درحال اجرا است.

شناسه خبر 28145