شناسه خبر:28313
1399/6/23 00:53:57

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: استان‌هایی مانند اصفهان با توجه به بهبود وضعیت شیوع ویروس کرونا اقدام به بازگشایی اماکن گردشگری کرده‌اند، اما متأسفانه وضعیت نامناسب لرستان در حوزه شیوع کرونا باعث شده این موضوع در استان اتفاق نیفتد.

اسکندر فلاح‌وند روز گذشته اظهار کرد: شیوع کرونا آسیب جدی به صنایع‌دستی و گردشگری لرستان وارد کرده است.

وی با بیان اینکه افراد آسیب‌دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات اقدام به ثبت‌نام در سامانه کارا کرده‌اند، افزود: افراد دارای بیمه تا 15 شهریورماه اقدام به ثبت‌نام در این سامانه کرده‌اند و افراد فاقد بیمه تا پایان شهریور فرصت دارند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: برای آغاز فعالیت واحدهای حوزه گردشگری استان، بایستی دو مجوز از ستاد ملی کرونا کشور و ستاد استانی دریافت کنند که مجوز کشوری 31 تیرماه صادر شده، اما هنوز مجوز ازسوی ستاد استان صادر نشده است.

فلاح‌وند با اشاره به اینکه علت صادر نشدن مجوز فعالیت توسط استانداری تصریح کرد: این موضوع به‌ این علت است که طی دو ماه گذشته، لرستان ازنظر شیوع کرونا دائماً در وضعیت قرمز یا هشدار است.

وی خاطرنشان کرد: استان‌هایی مانند اصفهان با توجه به بهبود وضعیت شیوع ویروس کرونا اقدام به بازگشایی اماکن گردشگری کرده‌اند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: 24 طرح گردشگری برای دریافت تسهیلات کرونایی به میزان 63 میلیارد تومان در سامانه کارا اسم‌نویسی کرده‌اند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 28313