شناسه خبر:28325
1399/6/22 12:51:15

سه زمین چمن مصنوعی فوتسال در دانشگاه رازی کرمانشاه توسط رئیس سازمان دانشجویان کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه دانشگاه رازی تا دو سال پیش هیچ زمین چمن مصنوعی نداشت، اظهار کرد: از سال گذشته با ورود خیرین ورزش‌یار و کمک مسئولین دانشگاه عملیات احداث سه پروژه زمین چمن مصنوعی فوتسال در این دانشگاه شروع شد.

شهریار عباسیان تصریح کرد: دو باب از این زمین‌ها با مساحت دو هزار و 300 متر مربع و صرف هزینه یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار توسط خیرین ورزش‌یار ساخته شده است.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: دیگر زمین احداث‌شده هم با کمک اداره کل تربیت بدنی سازمان دانشجویان و دانشگاه رازی تأمین اعتبار و ساخته شده است.

وی گفت: 67 درصد از اعتبار 450 میلیون تومانی احداث این زمین یک‎هزار و 135 متر مربعی توسط دانشگاه رازی تأمین شده است.

عباسیان با تأکید بر آنکه این زمین‌ها مطابق با استانداردهای روز ساخته شده‌اند، عنوان کرد: با افتتاح این زمین‌ها که یکی از آن‌ها در پردیس کشاورزی و دو مورد آن‌ها در پردیس مرکزی دانشگاه واقع شده، از این پس می‌توانیم میزبانی مسابقات ملی و بین‌المللی دانشجویان را داشته باشیم.

وی در ادامه درخصوص وضعیت سرانه فضای ورزشی در دانشگاه رازی هم گفت: درحال حاضر سرانه فضای ورزشی برای هر دانشجو در دانشگاه رازی در بخش فضای سرپوشیده 1.15 متر و در بخش فضای روباز 1.43 متر بوده که کمتر از میانگین کشوری است.

عباسیان یادآور شد: این سرانه در دانشگاه رازی درحالی است که سرانه استاندارد فضای ورزشی برای هر دانشجو باید در دانشگاه‌های کشور حداقل 2.5 متر باشد.

12 هزار دانشجو در 73 رشته کارشناسی، 144 رشته کارشناسی ارشد و 69 رشته دکتری در دانشگاه رازی کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 28325