شناسه خبر:28388
1399/6/23 13:43:13

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پیگیری برای راه‌اندازی کارخانه تولید گیاهان دارویی در استان خبر داد و افزود: مجوز راه‌اندازی این کارخانه تا پایان شهریورماه امسال صادر خواهد شد.

دکتر قباد محمدی با اشاره به وجود سه کارخانه داروسازی در استان گفت: یکی از این کارخانه‌ها، باختر بیوشیمی است که جزء بزرگ‌ترین کارخانجات داروسازی غرب کشور و ازجمله کیفی‌ترین این کارخانجات در کشور است.

وی افزود: این کارخانه حدود 150 نوع قلم دارو تولید می‌کند که برخی از آن‌ها در کشور انحصاری است.

محمدی یادآوری کرد: ازجمله داروهای انحصاری تولید این کارخانه داروی «فاویپیراویل»(داروی مورداستفاده در درمان کرونا) و برخی داروهای به‌کار رفته در درمان هپاتیت و نیز آنفلوآنزای H1N1 است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به فعالیت دو کارخانه دیگر داروسازی در استان گفت: این دو کارخانه «سیما شیمی» و «نیکان اکسیر باختر» تولید ماده اولیه دارو را برعهده دارند که برخی از محصولات تولیدی آن‌ها در کشور انحصاری است.

محمدی افزود: یکی از این دو کارخانه تولید ماده اولیه «فاویپیراویل» را به‌صورت انحصاری در کشور برعهده دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پیگیر راه‌اندازی کارخانه چهارم داروسازی در استان هستیم، عنوان کرد: کارخانه جدید داروسازی در استان تولید داروهای گیاهی را برعهده دارد که مجوز راه‌اندازی آن تا پایان شهریورماه صادر خواهد شد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 28388