شناسه خبر:2886
1397/9/7 09:31:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از آغاز دوره آموزشی زیست محیطی برای دو هزار و 812 دهیار و عضو شورای اسلامی شهر و روستای استان همدان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان سید عادل عربی در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی محیط زیست و شورا در شهرستان رزن با بیان این خبر افزود: استفاده بهینه از پایگاه مردمی و توان برنامه‌ریزی و نظارتی شوراها در تحقق هرچه بهتر اصل پنجاهم قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را وظیفه‌ای عمومی تلقی نموده است، از اهداف این دوره آموزشی است.

عربی ادامه داد: این دوره به مدت دو هفته در سراسر استان همدان با همکاری جهاد دانشگاهی همدان به منظور اعضای شوراهای اسلامی استان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: درگیر نمودن و جلب مشارکت شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها از طریق تعریف پروژه‌های آموزشی در جریان اجرای دوره در دستور کار مدرسان قرار گرفته است.

وی گفت: 17 نفر از کارشناسان و رؤسای ادارات حفاظت محیط زیست استان همدان تدریس مباحث آموزشی این دوره را بر عهده دارند.

سید رضا سلامتی فرماندار رزن نیز بیان کرد: مسئله پسماندهای روستایی، پسماند کشت‌های زیرپلاستیکی و نخاله‌های ساختمانی از معضلات زیست محیطی شهرستان رزن است که رفع این معضل نیاز به مشارکت فعالانه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا دارد.

در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان و رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان و جمعی از دهیاران شهرستان رزن نیز حضور داشتند.

 

شناسه خبر 2886