شناسه خبر:29952
1399/7/19 17:00:12

مسئول واحد جذب اداره‌ کل انتقال خون همدان گفت: 266 بهبودیافته از کرونا در این استان با پیوستن به پویش شکرانه سلامت نسبت به اهدای پلاسما اقدام کردند.

فاطمه یادگاری روز گذشته بیان کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا و نیاز بیماران به «پلاسما»، پویشی با عنوان «شکرانه سلامت» با هدف دریافت پلاسمای بهبودیافتگان از کرونا شکل گرفت.

وی اضافه کرد: در این راستا فهرست افراد بهبودیافته از کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی در اختیار مرکز انتقال خون قرار گرفت و کارشناسان این اداره کل در تماس با این افراد نسبت به فراخوان کسانی که یک ماه از بهبودی آن‌ها گذشته، اقدام کردند.

مسئول واحد جذب اداره ‌کل انتقال خون همدان افزود: تاکنون 266 تن نسبت به اهدای پلاسما اقدام کردند که 243 بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های این استان پلاسماها را دریافت کردند و با وجود روند کاهشی اهدای پلاسما، توانسته‌ایم نیاز بیمارستان‌ها را تأمین کنیم.

یادگاری اظهار کرد: همه‌ساله در روز اربعین شمار زیادی از عاشقان اهل‌بیت (ع) با حضور در مراکز انتقال خون نسبت به اهدای خون اقدام می‌کنند که امسال نیز براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و با هدف پیشگیری از بروز تجمع، 41 واحد خون‌گیری صورت گرفت.

وی ادامه داد: نیمه نخست امسال یک‌هزار و 653 واحد خون‌گیری صورت گرفت که از این تعداد 943 واحد توسط بانوان و مابقی توسط آقایان اهدا شده است.

یادگاری اضافه کرد: 9 هزار و 585 تن از مراجعه‌کنندگان به مراکز انتقال خون این استان اهداکننده مستمر بودند و مابقی اهداکننده باسابقه و بار اولی هستند.

براساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون 492 هزار و 378 نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 210 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به 28 هزار و 98 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کوئید 19 در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز 18 مهر 1399 براساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و 142 بیمار جدید مبتلا به کوئید 19 در کشور شناسایی و یک‌هزار و 787 نفر از آن‌ها بستری شدند.

شناسه خبر 29952