شناسه خبر:30102
1399/7/21 16:58:57

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: توجه به اشتغال پایدار معتادان بهبودیافته از تکرار آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

حسین عسگری پیش از ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بازاجتماعی کردن معتادان بهبودیافته امری مهم است، بیان کرد: اغلب بهبودیافتگان به‌علت عدم وجود حمایت‌های اجتماعی بعد خروج از مراکز درمانی مجدد به چرخه اعتیاد بازمی‌گردند، به همین دلیل مراقبت‌های پس از بهبود از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان عنوان کرد: اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر یکی از چالش‌های اساسی است که موجب ناهنجاری‌های گسترده اجتماعی شده و بار مالی، بهداشتی و اقتصادی زیادی را بر پیکره جامعه تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فرد معتاد نه‎تنها به خود آسیب می‌زند بلکه موجب بسیاری از مسائل اجتماعی نیز می‌شود، ادامه داد: سوء مصرف مواد مخدر منجر به افزایش آسیب‌های اجتماعی و افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها شده و به دنبال آن به بی‌سامانی خانواده‌ها، طلاق، خودکشی، فقر و سایر آسیب‌های دیگر منجر می‌شود.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان افزود: توجه به معتادان بهبودیافته و بازاجتماعی کردن آنان امری مهم است و بررسی‌ها حاکی از آن بوده که اغلب بهبودیافتگان به‌علت عدم وجود حمایت‌های اجتماعی بعد خروج از مراکز درمانی مجدد به چرخه اعتیاد بازمی‌گردند.

عسگری اضافه کرد: اجرای آیین‌نامه مراقبت بعد از خروج معتادان موضوع ماده 16 اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر و توجه به اشتغال پایدار معتادان بهبودیافته از تکرار آسیب‌های اجتماعی همانند اعتیاد و طلاق پیشگیری خواهد کرد و تا وقتی از حمایت اجتماعی و نیز دستگاه‌های متولی برخوردار نباشد، امیدی به رهایی معتادان بهبودیافته از اعتیاد نخواهد بود؛ بنابراین تعامل و همکاری بین دستگاهی در اجرای آیین‌نامه‌ها الزامی است.

شناسه خبر 30102