شناسه خبر:30159
1399/7/22 18:21:43
سردار اشتری در آیین معارفه فرمانده انتظامی استان همدان:

پلیس فتا 3000 تارنمای متخلف را شناسایی کرد

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: پلیس فتا در فضای تولید و تبادل اطلاعات در جریان شیوع کرونا، سه هزار تارنمای متخلف و مشوش‌کننده فضای جامعه را شناسایی کرد.

سردار حسین اشتری روز گذشته در آیین معارفه فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: این تارنماها با تشویش اذهان عمومی سبب ایجاد نگرانی در مردم شده بود که متولیان این تارنماها به‌صورت تلفنی و حضوری توجیه شدند؛ همچنین با برخی از آن‌ها برخورد قانونی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: به دنبال شیوع کرونا تمامی امکانات درمانی بیمارستان‌های ناجا در اختیار بیماران قرار گرفت و مراکز درمانی ناجا اقدام به پذیرش بیماران کرونایی کردند، به‌گونه‌ای که چند برابر ظرفیت مراکز خدمات ارائه شد.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: خودروهای آب‌پاش نیروی انتظامی که از آن برای آرام کردن فضا و برقراری امنیت و آرامش مردم استفاده می‌شد، در جریان شیوع کرونا از این تجهیزات برای ضد عفونی شهر بهره گرفته شد؛ چراکه تمامی تجهیزات ناجا همیشه برای تأمین امنیت و آرامش مردم بوده است.

سردار اشتری اذعان کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا، نیروهای مسلح با تمام قوا ورود کرده و ناجا نیز ابتدا اقدام به برقراری امنیت در مراکز درمانی و ایجاد آرامش در این مکان‌ها کرد.

وی اضافه کرد: سربازان این نیرو پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر احتکار کالاهای بهداشتی مورد نیاز مردم و بیماران، با توانمندی بالا و اشرافیت اطلاعاتی در کمتر از 24 ساعت انبار و محموله‌های احتکاری را شناسایی کرده و پس از ضبط آن‌ها را در اختیار مراجع مسئول و مردم قرار دادند.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: به دنبال شیوع کرونا هجمه زیادی در فضای مجازی شکل گرفت و برخی از افراد در داخل اظهار نظرهایی کردند که آبروی آن‌ها را برد.

سردار اشتری ادامه داد: با شیوع کرونا برخی ادعا کردند به‌خاطر ارتباطات بین چین و ایران این ویروس وارد شده، اما بعد دیدند که این ویروس علاوه‌بر این دو کشور در سایر نقاط جهان نیز شیوع یافته است.

وی گفت: منویات رهبر انقلاب اسلامی و حمایت‌های بی‌شائبه ایشان از مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا موجب اجرایی شدن مصوبات این ستاد و تمکین مردم به شیوه‌نامه‌های ابلاغی پیرو فرامین معظم‌له شد.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: اربعین حسینی امسال یکی از زیباترین جلوه‌های همکاری و اطاعت از فرامین رهبر انقلاب اسلامی بود،؛ درحالی ‌که هفت میلیون تردد از چهار مرز زمینی در اربعین سال‌های قبل صورت می‌گرفت.

سردار اشتری اضافه کرد: به دنبال توصیه رهبر فرزانه انقلاب به مشتاقان اربعین درباره اظهار ارادت به امام حسین (ع) از داخل خانه و خواندن زیارت اربعین، مردم به فرمایش ایشان توجه کردند؛ در غیر این صورت با 10 لشکر نیز نمی‌توانستیم کاری کنیم.

وی ادامه داد: توجه مردم به فرامین رهبر انقلاب اسلامی نشان از درک بالای آنان و همدلی و همراهی مردم با سکان‌دار این انقلاب است.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای برقراری امنیت در جامعه نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها هستیم، تأکید کرد: بسیاری درصدد سلب امنیت از جامعه هستند و بی‌توجهی به این مؤلفه هزینه زیادی را به کشور تحمیل می‌کند.

سردار اشتری تأکید کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و زیر فشار بودن مردم اما آن‌ها به نظام، کشور و امنیت به‌عنوان بالاترین سرمایه علاقه دارند.

وی با بیان اینکه امنیت و سلامت بهترین نعمت است، گفت: وظیفه نیروهای مسلح تأمین امنیت مردم است و درصورت نبود امنیت هیچ فعالیتی نمی‌شود انجام داد؛ چراکه رشد، توسعه و پیشرفت علمی در سایه امنیت اتفاق می‌افتد و درصورت وجود امنیت شاهد توسعه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان نیز ناجا را مظهر عمل به قانون، قانون‌گرایی و دفاع از قانون دانست و تأکید کرد: قانون‌مداری باید در کشور فرهنگ شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی افزود: در زمینه امر به معروف هیچ چیزی را فراتر از عمل به قانون نمی‌خواهیم.

وی ادامه داد: ائمه جمعه هیچ‌گاه ناجا را توصیه به ایجاد ناامنی نمی‌کنند و مطالب اخیر منسوب به برخی ائمه جمعه، سوء برداشت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه حفظ حجاب و عفاف قانون است، گفت: همه باید به قانون التزام داشته باشند، ناجا نیز باید از قانون حمایت کند؛ پرخاشگری، تعرض و توصیه به ناامنی سوء برداشت‌هایی بوده که اتفاق افتاده است.

امام‌جمعه همدان اظهار کرد: سربازان این مرزوبوم در مرزها برای امنیت ناموس این کشور به شهادت رسیدند؛ همچنین بازگشت پیکر شهدایی از خان‌طومان گویای این است که جوانان و نیروهای مسلح ایران فدایی امنیت و ناموس این کشور و ملت هستند.

وی اضافه کرد: امر به معروف در اسلام مبتنی بر مهرورزی بوده و این فریضه به معنای پرخاشگری و تعرض به حقوق دیگران و خشونت نیست؛ هرچند اسلام، قانون و سیاست‌های نظام نیز به ما اجازه خشونت نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی تأکید کرد: برخی از افراد قانون را قبول ندارند، در این زمینه نیروی انتظامی باید به این موضوع و همچنین اجرای قانون در موردعفاف و حجاب و دیگر عرصه‌ها حساس باشد.

وی اضافه کرد: هر قانونی شاید مخالفانی هم داشته باشد، همانند وقایع سال 88 که برخی اعلام کردند قانون را قبول ندارند؛ درحالی ‌که اگر بنا باشد افراد به‎خاطر قبول نداشتن قانون به آن‌ها عمل نکنند، چیزی در جای خودش باقی نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‎موثقی افزود: تنها یک بخش از فریضه امر به معروف توصیه به رعایت حجاب و عفاف بوده و این فریضه الهی دارای بستر گسترده‌ای مبتنی بر مهرورزی است.

وی مردم را به قانون‌پذیری و قانون‌گرایی دعوت کرد و خاطرنشان کرد: حتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) در زمان حضور در فرانسه نسبت به قوانین این کشور التزام داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان خواستار تقویت حس مسئولیت‌پذیری، آموزش مسائل عقیدتی و فرهنگی در نیروی انتظامی شد و گفت: توجه به مشکلات اقتصادی در نیرو لازم است، چراکه فعالان این نیرو خدمات گسترده‌ای در تمامی فصول ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی ادامه داد: امنیت مورد تأکید در قانون اساسی یعنی اینکه نیروی انتظامی برای همه مردم فارغ از مذهب، نژاد، زبان، مرد و زن بودن و قبول داشتن یا نداشتن نظام، امنیت عمومی ایجاد کند.

استاندار همدان نیز گفت: هفته نیروی انتظامی فرصت مناسبی برای بیان خدمات پلیس و تحکیم ارتباط با مردم است.

سیدسعید شاهرخی اظهار کرد: هفته ناجا زمینه مناسبی برای قدرشناسی مردم از خدمات ناجا و زمانی برای گفت‌وگو با مردم و تحکیم ارتباط است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین و بااهمیت‌ترین نیاز هر جامعه امنیت است، افزود: جایگاه و نقش ناجا حفظ امنیت داخلی بوده و داشتن مسئولیت حفظ امنیت بسیار ارزشمند و یک نعمت الهی است.

استاندار همدان گفت: با توجه به وفاق، همدلی و هماهنگی همه ارکان نظام در همدان، این استان در شاخصه‌های مختلف امنیتی، اجتماعی، اشتغال، سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های عمرانی جزء چهار استان نخست کشور است.

شاهرخی اضافه کرد: هرچند کمبودها و کاستی‌هایی وجود دارد، اما همدان در مقایسه با سایر استان‌ها کارهای خوبی حول محور ولایت، دنبال کرده است.

وی گفت: طبق شاخص‌های اعلامی از سوی دبیرخانه امنیت ملی، همدان جزء استان‌های برتر ازنظر امنیتی بوده و این حاصل تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و اشراف کامل بر تمامی مسائل است.

فرمانده سابق انتظامی استان همدان نیز گفت: در سه سال مسئولیت در همدان، ارتقای بنیه اعتقادی و روحیه فرهنگ و شهادت در اولویت بوده و بر این اساس در همه شهرستان‌های همدان یادواره شهید برگزار شد.

سردار بخشعلی کامرانی‌صالح افزود: دلجویی از خانواده ایثارگران و جانبازان و توزیع بیش از 600 بسته معیشتی در سه مرحله طرح مؤمنانه از دیگر اقدام‌های صورت‌گرفته است.

وی اضافه کرد: ارتقای توان رزمی، دفاعی، آمادگی و آموزشی به‌صورت ویژه در دستور انتظامی همدان بود و در این راستا بین ناجا و سپاه رزمایش‌های خوبی صورت گرفت.

فرمانده سابق انتظامی استان همدان اظهار کرد: پلیس در برخورد با اراذل‌واوباش، مدیریت اطلاعاتی و انتظامی و شناسایی و به هلاکت رساندن قاتل حجت‌الاسلام قاسمی سریع و خوب عمل کرد.

سردار کامرانی‌صالح گفت: تلاش مؤثر در زمینه مدیریت ناآرامی‌های سال 96، جلوگیری از بروز خسارت مالی به مردم در جریان سهمیه‌بندی بنزین در سال 98، مدیریت زندان در جریان شیوع کرونا و حضور شورای تأمین در محل از دیگر کارنامه‌های موفق انتظامی همدان و شورای تأمین است.

وی ادامه داد: احداث و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام انتظامی، ساخت ساختمان دی‌کلینیک در پنج طبقه، ساخت چندین کلانتری و پاسگاه مختلف، راه‌اندازی آشپزخانه نیمه‌صنعتی و خبازخانه و تعیین تکلیف 222 واحد از دیگر کارهای صورت‌گرفته در سه سال گذشته است.

فرمانده سابق انتظامی همدان افزود: 18 تُن مواد مخدر در سه سال گذشته کشف و ضبط و بیش از 33 هزار قاچاقچی تهیه و توزیع‌کننده مواد افیونی دستگیر شدند.

سردار کامرانی‌صالح اضافه کرد: 99 درصد جرائم خشن کشف شده و جرائم مسلحانه‌ای نداشتیم؛ همچنین در حوزه سوانح برون‌شهری 18 درصد و درون‌شهری 33 درصد کاهش داشته‌ایم.

وی سامان‌دهی پنج هزار نگهبان محله و افزایش 17 درصد کشفیات قاچاق را از دیگر خدمات دانست و افزود: همدان جزء سه استان برتر ازنظر برقراری امنیت بود.

فرمانده جدید انتظامی استان همدان نیز گفت: همدان استان دارالمؤمنین و مهد پرورش هشت هزار شهید گلگون‌کفن بوده و خدمت در این استان برای بنده مایه مباهات و افتخار است.

سرتیپ دوم سلمان امیری افزود: با توجه به سابقه دینی و فرهنگی این استان، نیروی انتظامی با تعامل، همفکری اعضای شورای تأمین، بهره‌مندی از رهنمودهای علمای استان و استفاده از ظرفیت علمی و مشارکت مردمی، امنیت را در خور شأن و تراز انقلاب اسلامی و مردم تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: با بهره‌مندی از منویات رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده انتظامی ناجا، در کنار ظرفیت‌ها و منابع استان همدان و با استفاده از توانمندی‌های مجاهدان در راه خدای این نیرو، در راستای ارتقای کیفیت مأموریت‌های سازمانی و امنیت عمومی جامعه، تلاش می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: ارتقای امنیت اجتماعی و احساس امنیت، مطالبه مردمی است که با تلاش و همت کارکنان این نیرو برای مردم همدان به ارمغان می‌آوریم.

گفتنی است؛ با حکم سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی، سرتیپ دوم «سلمان امیری» به سمت فرمانده انتظامی استان همدان منصوب شد.

شناسه خبر 30159