شناسه خبر:31801
1399/8/24 15:57:03

رئیس هیئت سوارکاری همدان گفت: حالا که کشور نیاز به فرصت‌های شغلی دارد، پرورش اسب اصیل در همدان که زادگاه بنیان‌گذار تبارنامه اصیل است، می‌تواند گره‌ای از بیکاری جوانان این منطقه باز کند و صادرات آن و ارزآوری برای کشور را به همراه داشته باشد.

هیئت سوارکاری به ریاست وحید برقعی جزء برترین هیئت‌ها بوده و او بیش از چندین دوره ریاست این هیئت را برعهده دارد؛ چراکه سوارکاری را از پدرش آموخته و دارای عناوین قهرمانی زیادی در سطح کشور است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما همدان را دارای قدمت در سوارکاری دانست و گفت: خوشبختانه در همدان قهرمانان زیادی که شناخته شده و حرفی برای گفتن داشته باشند، در تمام رشته‌های سوارکاری داریم.

این مقام مسئول افزود: تعداد باشگاه‌های سوارکاری در همدان نشان از علاقه زیاد الوندنشینان به این ورزش مهیج است.

رئیس هیئت سوارکاری همدان گفت: تمام باشگاه‌های سوارکاری وسایل مورد نیاز برای این رشته را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند و کسانی که علاقه دارند، می‌توانند مراجعه کنند.

برقعی سوارکاری را رشته‌ای پُردرآمد دانست و بیان کرد: حالا که کشور نیاز به فرصت‌های شغلی دارد، می‌توانیم با بها دادن به این رشته مهیج علاوه‌بر تولید شغل، حتی ارزآوری نیز داشته باشیم.

وی افزود: تولیدات مرتبط در نهاده‌ها و مکمل‌های غذایی، ادوات و لوازم رشته سوارکاری درآمد سرشاری دارند که با نگاهی گسترده می‌توان علاوه‌بر تولید داخل حتی به صادر کردن این محصولات فکر کرد.

برقعی تأکید کرد: کشور‌های متعددی در دنیا ازجمله ترکیه، ژاپن و کره جنوبی از صنعت اسب و ورزش سوارکاری بیش از درآمد ایران از نفت، ارزآوری دارند.

شناسه خبر 31801