شناسه خبر:32265
1399/9/2 12:11:50

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آغاز طرح کنترل کرونا به شیوه محله محور در استان خبر داد و گفت: این طرح به منظور بیماریابی و پیشگیری از شیوع آن به طور وسیع در جامعه از هفته اول آذرماه در استان آغاز می‌شود.

مریم کوشکی با اشاره به آغاز طرح کنترل کرونا به شیوه محله محور اظهار کرد: طرح مدیریت و کنترل اپیدمی بیماری کرونا به شیوه محله و خانواده محور از هفته اول آذرماه آغاز می‌شود.

وی افزود: طرح کنترل کرونا به شیوه محله محور با مشارکت سازمان بسیج سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان و سایر ادارات انجام و هزار و 19 تیم مراقبتی سلامت در آن مشارکت دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: براساس طرح کنترل کرونا به شیوه محله محور که همزمان در سراسر کشور انجام می‌شود استان لرستان براساس تعداد پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت به 771 محله تقسیم شده که به ازای هر پایگاه سلامت سه تیم مراقبتی، یک تیم حمایتی و یک تیم نظارتی فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: در این طرح 2 هزار و 48 نفر نیروهای داوطلب بسیجی و مراقبان سلامت در قالب تیم‌های مراقبتی حضور دارند که وظیفه ی ساماندهی تیم‌های حمایتی بر عهده سازمان بسیج سپاه است که در همین راستا 836 نفر در قالب 771 تیم نظارتی در طرح کنترل کرونا به شیوه محله محور مشارکت دارند.

کوشکی با اشاره به هدف از اجرای طرح کنترل کرونا به شیوه محله محور تصریح کرد: این طرح به منظور بیماریابی و پیشگیری از شیوع آن به طور وسیع در جامعه برنامه‌ریزی شده است که براساس این طرح تست‌های تشخیص سریع در درب منازل و مراقبت‌های پزشکی در منازل نیز انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیماران تازه از بستری مرخص شده، گروه‌های پرخطر و موارد مشابه با شناسایی و اعلام تیم‌های مراقبتی توسط تیم‌های مراقبت در منزل متشکل از یک پزشک و یک پرستار در منزل مراقبت می‌شوند که این پزشک و پرستاران به ازای هر مرکز جامع سلامت هر کدام یک نفر و مستقر در این مراکز هستند.

شناسه خبر 32265