شناسه خبر:32369
1399/9/3 17:11:24

معاون فنی و عمرانی شهردار همدان از ایجاد سایت دفن بهداشتی و مهندسی زباله یا سلول‌های دفن لندفیل در همدان خبر داد و گفت: زباله‌های عفونی و پسماندهای کرونایی تعیین تکلیف می‌شود.

عزیزالله یوسفی با بیان اینکه دو پروژه مهم زیست‌محیطی در همدان درحال اجرایی شدن است، عنوان کرد: احداث حوضچه جمع‌آوری شیرابه‌های زباله‌ها با مساحت 30 هزار متر مربعی در سایت دفن زباله‌های همدان را درپیش گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه پیمانکار طرح از سال گذشته مشغول به‌کار است، عنوان کرد: درحال حاضر این طرح پیشرفتی بیش از 90 درصد دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان با اشاره به آنکه در این محدوده سه حوضچه پی‌درپی با مساحت‌های هر کدام 10 هزار متر درنظر گرفته شده است، گفت: ظرفیت این حوضچه‌ها برای شیرابه‌های زباله‌ها به 45 میلیون لیتر می‌رسد و از فناوری نوین و عایق‌های مناسب در آن استفاده شده تا مانع از جذب شیرابه‌ها به زمین و آلودگی‌های خاک و آب شود.

وی با بیان اینکه شیرابه‌های ناشی از زباله‌ها خطری جدی برای خاک، آب و منابع زیرزمینی ما به‌شمار می‌روند، عنوان کرد: درصورت رهاسازی زباله‌ها، شیرابه‌های آن‌ها به زمین نفوذ کرده و منابع آبی و خاکی را دچار مشکل می‌کند و از سویی با بارش باران و همراه شدن آن‌ها با روان‌آب‌ها مشکلات دیگری را برای مردم ایجاد خواهد کرد.

یوسفی در ادامه صحبت‌های خود به ایجاد سایت دفن بهداشتی و مهندسی زباله یا سلول‌های دفن لندفیل در همدان اشاره کرد و گفت: این پروژه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و از آنجا که با گندزدایی، زباله‌ها در این سایت دفن می‌شوند، می‌توان زباله‌های عفونی و کرونایی را در آن دفن و مسائل و پیامدهای جدی آن‌ها را کاهش داد.

وی عنوان کرد: درحال حاضر این پروژه پیشرفتی 50 درصدی دارد و قرار است تا در این سایت لایه‌های زباله با ارتفاع 6 متری انباشت و روی آن خاک‌ریزی و عملیات دپو انجام شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان ابراز کرد: این روند با دفن بهداشتی زباله‌ها مانع از انتشار زباله‌ها شده و عملیات نگهداری از مواد زائد و کنترل اثرات آلایندگی این مواد به محیط اطراف را به‌عهده دارد که در شرایط کنونی که با زباله‌های کرونایی روبه‌رو هستیم، اهمیت ایجاد این سایت بیش‌ازپیش احساس می‌شود.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 32369