شناسه خبر:32607
1399/9/8 11:48:29

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روند شیوع بیماری کرونا در استان را تا حدودی نزولی اعلام کرد و گفت: از تعداد یک‌هزار و 300 بیمار بستری هم‌اکنون به 864 نفر رسیده‌ایم، ولی همچنان تعداد بالا است.

محمود‌رضا مرادی در خصوص شیوع بیماری کرونا ویروس، اظهار کرد: روند بیماری و ماهیت ویروس کرونا بستگی به رفتار مردم دارد، هر موقع که رفتار مردم براساس پروتکل‌ها بهداشتی باشد وضعیت رو به بهبودی می‌رود و هر زمان رعایت نشود وضعیت روبه بحران پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: از نیمه دوم شهریورماه که با افزایش بیماری کرونا مواجه بودیم، روند افزایشی بود تا اینکه در آبان‌ماه به پیک خود رسید طوری که بیش از 320 بستری در شبانه روز هم پذیرش داشتیم و تعداد تجمیع بیماران هم به یک‌هزار و 300 نفر هم رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این روند خوشبختانه هم‌اکنون با ثبات‌تر شده و تا حدودی نزولی شده، تعداد بیماران نسبت به گذشته کمتر شده ولی همچنان تعداد بالا است و این وضعیت شکننده است.

وی گفت: در حال حاضر 864 نفر بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند به طوری که طی 24 ساعت گذشته 190 بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و 155 نفر پس از بهبودی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

وی تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا طی شبانه‌روز گذشته در استان را 11 نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این تعداد مرگ و میرهای طی شبانه‌روز گذشته، مجموع جان‌باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تاکنون به یک‌هزار و 224 نفر رسیده است.

وی اشاره به اجرای محدودیت‌های هوشمند مقابله به کرونا به مدت دو هفته در استان، گفت: این طرح دو هفته‌ای، طرح خوبی است امیدواریم به کمک ما بیاید و تعداد بیماران را کاهش دهد.

مرادی در خصوص ظرفیت موجودی دارویی و تخت‌های کرونایی در استان، گفت: از لحاظ تخت پیش‌بینی لازم را برای یک‌هزار و 500 بیمار کرونایی را داریم که در دوره‌ای تا یک‌هزار و 300 بیمار هم پوشش دادیم.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون به جزء بیمارستان سجاد که خصوصی است و نسیم که یک توقف به کار آن دادیم در تمامی بیمارستان‌های استان بیماری کرونایی داریم که بیشترین تعداد با 165 نفر در بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه و کمترین در شهرستان ثلاث باباجانی با یک بیمار است.

وی حال 46 نفر از بیماران کرونایی استان را وخیم اعلام کرد و افزود: مرتبا تعداد و دپوی دارویی را اضافه می‌کنیم اما از آن‌جا که این بیماری نوپدید است و از قبل داروهای آن مشخص نبوده برخی داروها جدید هستند، اما ذخیره دارو رمدسیویر نسبت به گذشته بهتر و بیشتر شده و تحت پوشش بیمه هم قرار گرفته است.

شناسه خبر 32607