شناسه خبر:33112
1399/9/16 09:51:49

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه هفته پژوهش در استان همدان با نواختن زنگ پژوهش از روز شنبه آغاز شد، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، عمده برنامه‌های این هفته در فضای مجازی اجرا می‌شود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، مرتضی قائمی شیوع بیماری کرونا را سرفصلی بر تغییرات در شیوه اجرای مراسم هفته پژوهش در استان همدان دانست و افزود: در جهت کاهش آثار ناشی از این بیماری، امسال بر وفق ابلاغیه وزارت علوم و فناوری و پروتکل‌های بهداشتی، مراسم هفته پژوهش در استان همدان به‎صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته پژوهش استان همدان با نواخته شدن زنگ پژوهش از امروز رسماً آغاز شده است، تشریح کرد: این برنامه‌ها تا 21 آذرماه در سطح استان و دانشگاه‌ها ادامه دارد و عمدتاً به‌صورت مجازی و در بسترهای وبینار و وب‎کنفرانس برگزار می‌شود.

دبیر کمیته اطلاع‎رسانی و تبلیغات ستاد هفته پژوهش استان همدان ادامه داد: براساس آیین‌نامه استاندار همدان به‎عنوان رئیس ستاد هفته پژوهش استان همدان، جانشین رئیس یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا و دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان معاون پژوهشی دانشگاه بوعلی‎سینا آقای مجذوبی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: علاوه‎بر این هفت کمیته در ستاد هفته پژوهش استان مصوب شده که کمیته انتخاب پژوهشگران برتر دانشگاه با محوریت دانشگاه بوعلی‌سینا، کمیته انتخاب فناوران برتر استان با محوریت پارک علم و فناوری، کمیته انتخاب پژوهشگران برتر دستگاه‌های اجرایی با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دفتر آموزش و پژوهش توسعه و آینده‎نگری فعالیت خواهد کرد.

قائمی به فعالیت کمیته اجرایی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی ابن‎سینا اشاره کرد و افزود: ضبط برنامه‌ها و برگزاری مراسم تقدیر از پژوهشگران به‎صورت مجازی ازجمله وظایف این کمیته است؛ ضمن اینکه نواختن زنگ پژوهش به‎صورت مجازی و با حضور مقامات استانی و مراسم تقدیر از پژوهشگران دانش‌آموز توسط آموزش‎وپرورش و کمیته دانش‌آموزی با محوریت اداره کل آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود.

وی برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری را از دیگر برنامه‌های فضای مجازی امسال عنوان و ابراز کرد: کمیته نمایشگاهی با مدیریت پارک علم و فناوری برگزار خواهد شد و کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت خواهد کرد که شامل تبلیغات، طراحی بنر و پوستر هفته پژوهش و ساخت تیزر و اطلاع‌رسانی است.

دبیر کمیته اطلاع‎رسانی و تبلیغات ستاد هفته پژوهش استان همدان با اشاره به انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر، اظهار کرد: مراسم تقدیر در فضای مجازی برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس وب مربوطه در این برنامه شرکت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان تأکید کرد: نمایشگاه در تمام طول هفته پژوهش بر روی سایت برگزار می‌شود و تمام فناوری‌های موجود در استان شامل پارک علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه بر روی این نمایشگاه مجازی ارائه خواهد شد.

وی ابراز کرد: مجوعه دانشگاه‎ها در سطح استان طی طول هفته پژوهش برنامه‌ها و مراسم خاص خود را نیز خواهند داشت و به‎صورت مجزا از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاهی خود در حوزه‌های استادی، دانشجویی و کارمندی تجلیل به‌عمل خواهند آورد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: آدرس سایت پارک علم و فناوری جهت برگزاری نمایشگاه http://hamedanvex.ir/ است و مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر در نشانی اینترنتی http://eclass.umsha.ac.ir/research برگزار می‌شود.

شناسه خبر 33112