شناسه خبر:33951
1399/9/30 10:22:39

سپهرغرب، گروه ورزشی: دبیر هیئت تیر و کمان کرمانشاه گفت: گرانی تجهیزات تیر و کمان باعث‌شده تا کمتر کسی طرف این رشته بیاید و بصورت میانگین تنها 10 درصد کسانی هم که وارد این رشته می‌شوند بصورت حرفه‌ای آن را ادامه می‌دهند. ‌

میلاد رشیدی بااشاره به افزایش قابل توجه قیمت تجهیزات رشته تیر و کمان در دو سه سال اخیر، اظهار کرد: تقرییا تمام تجهیزاتی که در رشته تیر و کمان داریم، ساخت کشورهای کره جنوبی و آمریکا هستند که به کشور وارد می‌شوند.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه هیچ ارز دولتی برای واردات تجهیزات ورزشی اختصاص پیدا نمی‌کند، برای همین این تجهیزات با قیمت روز دلار وارد کشور می‌شوند.

دبیر هیئت تیر و کمان کرمانشاه با اشاره به افزایش نرخ دلار طی چندسال اخیر، تاکید کرد: تجهیزاتی را که حدود سه سال پیش با قیمت 12 میلیون تومان خریداری می‌کردیم، حالا همان را باید با قیمت 160 میلیون تومان بخریم.

وی افزود: همین گرانی تجهیزات تیر و کمان باعث شده تا کسی چندان رغبتی نکند به سمت این رشته بیاید، چراکه اگر حتی کسی بخواهد کارکرده این تجهیزات را هم خریداری کند، حدود 70 میلیون تومان برایش آب می‌خورد و بسیاری از مردم توان خرید این تجهیزات را ندارند.

رشیدی اضافه کرد: هرچند تجهیزاتی که در هیئت داریم را به‌صورت رایگان در اختیار کسانی که علاقمند به این رشته هستند و می‌خواهند آموزش ببینند، قرار می‌دهیم، اما همین که سه چهار ماه دوره آموزشی آنها تمام شد و باید تجهیزات حرفه‌ای را خریداری کنند، چون از پس تامین هزینه‌های خرید بر نمی آیند، این رشته را رها می‌کنند.

وی افزود: به‌صورت میانگین تنها 10 درصد از ورزشکارانی که به رشته تیر و کمان وارد می‌شوند، این رشته را بصورت حرفه ای ادامه می‌دهند.

     شرکت کرمانشاه در رقابت‌های لیگ برتر تیر و کمان

وی در ادامه این گفت و گو از شرکت تیم کرمانشاه در رقابت‌های لیگ برتر تیروکمان بخش کامپوند خبر داد و گفت: در این رقابت‌ها که به مدت هفت هفته در تهران برگزار می‌شود، تیم کرمانشاه با تیم‌های آکادمی راد، هیئت یزد، آلفا، کمانداران پایتخت، مس کرمان، نفت امیدیه، فولاد سپاهان اصفهان، مقاومت عاشورا آذربایجان شرقی و نیروی زمینی اردبیل رقابت خواهد داشت.

دبیر هیئت تیر و کمان کرمانشاه با اشاره به برگزاری هفته اول این رقابت‌ها طی روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته(27 و 28 آذر)، یادآورشد: در رقابت‌های این هفته تیم چهارنفره کرمانشاه برابر تیم‌های آکادمی راد تهران و عاشورا آذربایجان شرقی قرار گرفت که متاسفانه هردو دیدار را واگذار کرد.

وی اعلام کرد: در دیدار برابر تیم آکادمی راد باتوجه به اینکه چهار ورزشکار این تیم عضو اصلی تیم ملی تیراندازی با کمان کشور و مدعی قهرمانی در این رقابت‌ها هستند، نتیجه را واگذار کردیم.

رشیدی اضافه کرد: همچنین تیم عاشورای آذربایجان شرقی هم اگرچه تیم قدرتمندی نبود، اما متاسفانه از دست رفتن تمرکز تیم ما باعث شد تا نتیجه ای هم از این دیدار نگیریم.

وی تاکید کرد: البته بازیکنان تیم ما همگی بازیکنان جوانی هستند که حدود سه سالی است که بصورت حرفه ای وارد این رشته شده اند و تجربه چندانی ندارند. از طرفی هم شیوع بیماری کرونا سبب شد تا طی 10 ماه گذشته هیچ مسابقه ای نداشته باشیم و از نظر سطح آمادگی تا حدودی اُفت کنند.

شناسه خبر 33951