شناسه خبر:33966
1399/9/30 11:05:25

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان کنگاور گفت: با تشکیل 806 پرونده، 61 میلیارد و 680 میلیون ریال تسهیلات به آسیب‌دیدگان کرونا در این شهرستان پرداخت شده است.

محسن فریدونی اظهارکرد: این تعداد پرونده تشکیل شده برای حمایت و حفظ اشتغال 837 نفر بوده که در جذب تسهیلات کرونایی در استان رتبه چهارم را کسب کرده‌ایم.

وی در ادامه عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون با واگذاری تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در کنگاور با 182 میلیارد و 774 میلیون ریال اعتبار زمینه اشتغال 340 نفر فراهم شده است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان کنگاور افزود: شهرستان کنگاور در جذب اعتبارات و اجرای صحیح برنامه اشتغال روستایی و عشایری در رتبه سوم استان کرمانشاه قرار دارد و با جذب 140 درصد این اعتبارات موفق به جذب بیش‌از سقف اعتبارت اشتغالزایی شده است.

فریدونی، حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال‌پایدار در مناطق روستایی و عشایری، توانمندسازی روستاییان و عشایر، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی را از‌جمله اهداف اصلی پرداخت این تسهیلات عنوان‌کرد.

وی، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها به‌ویژه حاشیه شهرها، حمایت از دانش‌آموختگان دانشگاهی، تثبیت اشتغال پایدار، تأمین بخش مهمی از نیازهای ضروری کشور در شهرستان‌ها و تکمیل زنجیره تولید و حمایت از واحدهای تولیدی را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.

این مسئول در ادامه تعهد اشتغال شهرستان کنگاور براساس آمار اشتغال ثبت‌شده در سامانه رصد را از ابتدای امسال تاکنون 90 درصد عنوان‌کرد که در رتبه چهارم استان قرار دارد.

فریدونی در ادامه با بیان‌اینکه طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال است که در راستای حمایت نیروی‌کار شغل اولی و کارفرمایان، دولت وجهی را به‌عنوان یارانه به کارفرمایان متقاضی دارای شرایط پرداخت می‌کند، افزود: تاکنون 95 درصد سهمیه طرح یارانه دستمزد در شهرستان محقق شده که در رتبه ششم استان قرار داریم.

وی همچنین گفت: امسال تعداد 79 نفر نیز در این شهرستان مشمول قانون بیمه بیکاری شده اند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان کنگاور در خاتمه با اشاره به تشکیل سه تعاونی در کنگاور بیان کرد: این تعاونی‌ها در زمینه تولید آجرفشاری، تولید و توزیع محصولات و فرآورده‌های کشاورزی و تولید انواع چراغ‌ها و لامپ‌های کم‌مصرف با عضویت 21 نفر تشکیل شده است.

شهرستان کنگاور در ورودی استان کرمانشاه قرار دارد.

شناسه خبر 33966